۱۸۰۰ اثر تاریخی همدان؛ زمینه‎ای مناسب برای توسعه گردشگری
کد خبر: 3763266
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

۱۸۰۰ اثر تاریخی همدان؛ زمینه‎ای مناسب برای توسعه گردشگری

گروه فرهنگی ـ استاندار همدان با بیان اینکه این استان دارای هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است، گفت: صنایع دستی متنوع، بهره‌مندی از بزرگترین غار آبی جهان و شهرت اندیشمندانی همچون بوعلی سینا و میرسیدعلی همدانی و مردمانی مهمان‌دوست، شرایط خوبی را برای توسعه گردشگری استان فراهم کرده است.

1800 اثر تاریخی همدان؛ زمینه‎ای مناسب برای توسعه گردشگری

به گزارش ایکنا از همدان، محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان امروز، 21 آبان‌ماه در چهلمین اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری در همدان اظهار کرد: شهر تاریخی همدان در تحولات جهان به ویژه در حوزه علم و اندیشه جایگاه والایی دارد.
وی افزود: اگر روزی همدان را با عارفان بزرگی همچون بوعلی سینا می‌شناختند امروز همدان علاوه بر معرفی بوعلی سینا محل فعالیت دانشگاه بین‌المللی d8 نیز هست به گونه‌ای که دانشگاه بوعلی سینا آماده پذیرش و جذب دانشجویان کشور های مختلف جهان است.
نیکبخت با اشاره به حضور همدان با ۳ عضو در سازمان گردشگری اضافه کرد: توجه به صنعت گردشگری و انتصاب همدان به عنوان میزبان گردشگری جهان از ۵ سال پیش آغاز شده است.
وی با بیان اینکه استان همدان داری هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است ادامه داد: صنایع دستی متنوع، بهره مندی از بزرگترین غار آبی جهان و شهرت اندیشمندانی همچون بوعلی سینا و میرسیدعلی همدانی و مردمانی مهمان دوست، شرایط خوبی را برای توسعه گردشگری استان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه امروز همدان را با غار علیصدر و آرامگاه حیقوق نبی می شناسند عنوان کرد: افزایش هتل ها، مهمان پذیرها، بوم‌گردها، بهبود وضعیت راه‌های هوایی و ... در استان شرایط را برای پذیرایی از گردشگران خارج کشور به بهترین نحو آماده کرده است.‌
نیکبخت با بیان اینکه اشتغال زایی و حفظ محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد افزود: توسعه ای که با گردشگری همراه باشد محیط زیست را نیز حفط خواهد کرد که این مهم کار را برای آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری در همدان مهیا می‌کند که همدان نیز توانسته این زیرساخت‌ها را به سرعت فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه در همدان‌ نیز همچون سایر جهان سرمایه‌گذاری خارجی تضمین شده است، عنوان کرد: امنیت سرمایه‌گذار تأمین شده است به طوریکه ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته و آماده اجرای ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی است.

تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ را برخلاف روند صلح جهانی می‌دانیم
استاندار همدان افزود: مردم ما علاقه ای به جنگ ندارند اما سلطه و زورگویی را از هیچ کس نمی پذیرند و امروز خاورمیانه باید افتخار کند که ایران با ثبات و آرامش را در کنار خود دارد.
وی بیان کرد: ما تحریم های اعمال شده توسط ترامپ را غیرقانونی، ظالمانه، یک جانبه و برخلاف روند صلح جهانی می دانیم و از همه کشورها انتظار داریم با تداوم همکاری‌های بین المللی این تحریم ها را به رسمیت نشناخته و در کنار ملت ایران مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا را فریاد بزنند.
وی با اشاره به حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ایران، عنوان کرد: این رویداد در حالی برگزار می شود که مردم ایران از گردشگری به دنبال ارتباطات با دنیا و انتقال پیام صلح به دنیاست که بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: اینجانب آمادگی استان همدان را برای تعامل در تمام زمینه ها اعلام می کنم و از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری تقاضامندم موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه ای در ایران را اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح کنند.
استاندار همدان افزود: دبیرکل سازمان جهانی گردشگری این هدیه را به ایران خواهد داد اما اینکه این دفتر در کجای ایران باشد به رئیس میراث فرهنگی بستگی دارد.
وی خطاب به مونسان گفت: هیچ استانی تمام شرایط گردشگری را به طور یکجا همانند همدان ندارد.

استاندار همدان در بخش دیگری از برنامه در کنفرانس خبری چهلمین اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری اظهار کرد: استان همدان افتخار آن را دارد که هفته آینده میزبان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
وی با بیان اینکه این اجلاس با حضور ۸۰ شرکت کننده از سراسر دنیا و دبیرکل مجمع گردشگری جهان در همدان برگزار می شود اضافه کرد: دبیر کل مجمع گردشگری به راحتی در این اجلاس ها شرکت نمی‌کند اما قرار است سه روز در همدان باشد که این خود آورده خوبی برای استان همدان محسوب می‌شود.
استاندار همدان گفت: اگر ۴۲۰ میلیارد مبل ‌و منبت در شش ماهه سال فروخته می‌شود نتیجه ارتقای صنایع دستی است.
وی بیان کرد: ارتقا، توسعه و پیشرفت همدان مدیون یک نفر نیست بلکه حاصل زحمات همه مسئولان، مردم و نظام بوده است.
استاندار همدان در پایان از دست اندرکاران بخش خصوصی و اصحاب رسانه استان تشکر کرد.
انتهای پیام

captcha