شورای پیام‌رسانان سلامت در ایلام تشکیل شد
کد خبر: 3763271
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

شورای پیام‌رسانان سلامت در ایلام تشکیل شد

گروه اجتماعی ـ شورای پیام‌رسانان سلامت متشکل از جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایلام با حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد.

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، کریم همتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تشریح خدمات این دانشگاه در حماسه‌ اربعین، اظهار کرد: تلاش برای انجام ماموریت اربعین از 5 ماه قبل از این حماسه آغاز و کارها با همدلی هر چه تمام‌تر پیش رفت.
وی اهدای تجهیزات به ارزش 14 تا 15 میلیارد تومان و کمک‌های نقدی وزارت‌خانه به دانشگاه را از برکات اربعین عنوان کرد و تصریح کرد: امسال خوشبختانه با وجود افزایش تردد از مرز مهران بیماری خاصی نداشتیم و در هیچ جایی با کمبود دارو مواجه نشدیم و خدمات حتی به اندازه‌ی نیم ساعت محدود نشد.
همتی مدیریت در صحنه را از شاخصه‌های فعالیت امسال دانشگاه در اربعین عنوان کرد و گفت: با وجود خدمت به زائران بار اضافه‌ای به بیمارستان‌های استان تحمیل نشد و در خدمت به مردم استان نیز خللی پیش نیامد.
یونس قیطانی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به نقش رسانه‌های نوظهور در تمام سطوح زندگی در دنیای امروز، اظهار کرد: انتظار مهمی که از اصحاب رسانه وجود دارد بالا بردن سواد رسانه‌ای خود و انتقال شیوه‌ی تحلیل درست به مردم است.
وی نقش رسانه‌ها را در ارتقاء سلامت جامعه درابعاد مختلف حیاتی و مهم توصیف کرد و گفت: قطعا کمک‌های این شورا به ترویج سلامت کمک خواهد کرد.
عبدالحمید کرمی، رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج سلامت، اظهار کرد: تشکیل این شورا می‌تواند زمینه‌ی برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع «سلامت و رسانه» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خانه مطبوعات  را فراهم کند.
در این نشست معاونان دانشگاه علوم پزشکی بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ارتقاء سلامت جامعه تاکید کردند.
انتهای پیام
captcha