نگرانی جامعه اندونزی از تحریم واکسن سرخک
کد خبر: 3763283
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

نگرانی جامعه اندونزی از تحریم واکسن سرخک

گروه بین‌الملل – پس از آنکه برخی از رهبران مذهبی اندونزی واکسن سرخک و سرخجه را نجس اعلام کردند، کار واکسیناسیون در این کشور با بحران روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری پرت نو؛ در ماه آگوست (مرداد) رهبران شورای علمای اندونزی (MUI)، واکسن سرخک و سرخجه را نجس اعلام کردند؛ پیروی مسلمانان از این حکم، باعث کاهش شدید واکسیناسیون در این کشور شده است.
 
نگرانی از تحریم واکسن سرخک در اندونزی / انگلیسی

بنابر اعلام این شورا، در این واکسن‌ها از ژلاتین به عنوان ماده تثبیت‌کننده استفاده شده که در آن مواد گرفته شده از خوک به کار رفته است.

وزارت بهداشت اندونزی با امید صدور فتوا در تایید برنامه واکسیناسیون خود به شورای علمای اندونزی مراجعه کرده است. نهادهای اسلامی در سرتاسر جهان، این واکسن را بدون اشکال تشخیص داده‌اند؛ مثلا در سال 2016 شورای فتوای مالزی برای پیروان خود واکسیناسیون را اجباری کرد.

عصرورون نعم شعله (Asrorun Ni’am Sholeh) رئیس شورای علمای اندونزی می‌گوید: دولت و سازمان جهانی بهداشت باید نهایت سعی خود را به کار گیرند تا به حساسیت‌های مسلمانان درباره داروها و واکسن‌های حلال توجه کند.

اکنون مقامات بهداشتی اندونزی برای مبارزه با این بیماری‌های واگیر دچار چالشی سخت شده‌اند. گزارش شده 95 درصد از مردم جاوا به حمایت از کمپین مبارزه با واکسیناسیون پیوستند.

تحریم این واکسن‌ها می‌تواند بر گردشگری این کشور نیز تاثیر بگذارد، به طوری که بسیاری از استرالیایی‌ها که قصد سفر به این کشور داشتند، نگران این مسئله شده‌اند.
انتهای پیام
 
captcha