انفجار در تظاهرات کابل/ 12 کشته و 15 مجروح
کد خبر: 3763290
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

انفجار در تظاهرات کابل/ 12 کشته و 15 مجروح

گروه بین‌الملل ــ بعد از ظهر امروز انفجاری میان صدها نفر از معترضان به وضعیت امنیتی کشور که در مرکز شهر کابل تجمع کرده بودند، روی داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ بعد از ظهر امروز، 21 آبان(12 نوامبر)، انفجاری در میان معترضان به وضعیت امنیتی کشور که در مرکز شهر کابل تجمع کرده بودند روی داد. در اثر این انفجار، 12 نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند.

این انفجار، ساعت 14 امروز( 21 آبان) در نزدیکی چهارراه «ملک اصغر» در مرکز شهر کابل و اطراف ارگ ریاست جمهوری افغانستان اتفاق افتاده است. بنا به گفته مسئولان امنیتی، انفجار از نوع انتحاری و هدف آن، معترضان بوده‌اند.

بنا به گفته برخی از شاهدان عینی،‌ تعداد زیادی از مردم در این رویداد کشته و مجروح شده‌اند و آمار تلفات قطعاً بیشتر از آنچه اعلام شده، است.

یادآور می‌شود، صدها نفر از شهروندان کابل در اعتراض به حملات گسترده طالبان به مناطق جاغوری و مالستان، از شب گذشته، 20 آبان(11 نوامبر) در مقابل ارگ ریاست جمهوری اعتراض کردند که این انفجار در حین برپایی این واقعه روی داده است.

در این راستا شهروندان قوم هزاره در شهر کابل به حمایت از مردم ولسوالی‌های ارزگان خاص، جاغوری و مالستان که در روزهای گذشته هدف حمله گسترده گروه طالبان قرار گرفته بودند، در ورودی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند.

انتهای پیام

captcha