انس جوانان با فرهنگ اسلامی؛ عاملی برای مقابله با تهدیدها‌
کد خبر: 3763294
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

انس جوانان با فرهنگ اسلامی؛ عاملی برای مقابله با تهدیدها‌

گره اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با وجود گسترش آسیب‌های نوپدید در دنیای معاصر، مأنوس بودن جوانان با فرهنگ اسلامی و ایرانی می‌تواند عامل مهمی در مقابله با پلیدی‌ها باشد.

انس جوانان با فرهنگ اسلامی عاملی برای مقابله با تهدیدهاست

به گزارش ایکنا از گیلان، نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امروز، 21 آبان‌ماه در همایش تجلیل از 480 برگزیده مسابقات قرآنی که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس نقشه سند تحول بنیادین، تربیت و هدایت دانش‌آموزان جهت رسیدن به حیات طیبه غایت فعالیت‌های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف تعلیم معارف قرآنی، افزود: با وجود گسترش آسیب‌های نو پدید در دنیای معاصر، مانوس بودن جوانان با فرهنگ اسلامی و ایرانی می‌تواند عامل مهمی در مقابله با پلیدی‌ها باشد.

جهان‌آرای با تأکید بر نقش مدیران در تعمیق فرهنگ قرآنی گفت: در این بخش لازم است با مجاهدت‌ها و مسئولیت پذیری بتوانیم جوانانی مؤمن، عالم و آگاه به حقوق انسانی و شهروندی تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، طرح حفظ جزء 30 قرآن، اجرای طرح مصباح الهدی با محوریت پیامبر اکرم(ص) و تشکیل گروه‌های همخوانی قرآن در دارالقرآن را از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید ذکر کرد.

وی، با اشاره به شرکت 70 درصد دانش‌آموزان گیلانی در مسابقات قرآنی اظهار امیدواری کیفیت برگزاری این رقابت‌ها افزایش یابد.

جهان‌آرای با اعلام آماری از شرکت دانش‌آموزان استان در مسابقات قرآنی گفت: در سال تحصیلی گذشته 270 هزار رشته در مسابقات آموزشگاهی شرکت کردند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر به مرحله استانی راه یافتند که در مسابقات استانی 74 نفر به مرحله کشوری صعود کردند و در نهایت 19 دانش‌آموز گیلانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان هم در این مراسم گفت: با مشارکت آموزش و پرورش و اوقاف با برگزاری هدفمند مسابقات قرآنی در آموزشگاه‌ها می‌توانیم در نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان گام‌های بلندی برداریم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 480 برگزیده استانی و کشوری مسابقات حفظ قرآن، قرائت، نهج البلاغه، برنامه درس‌هایی از قرآن و الگوی برتر تدریس قرآن تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha