۷۵ درصد بقاع متبرکه اسدآباد سند مالکیت دارند
کد خبر: 3763325
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

۷۵ درصد بقاع متبرکه اسدآباد سند مالکیت دارند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد گفت: بیش از ۷۵ درصد اماکن و بقاع متبرکه اسدآباد دارای سند مالکیت هستند که سند مالکیت ۳۶ مورد از اماکن و بقاع متبرکه شهرستان طی یکسال گذشته اخذ شده است.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایسنا، علی قبادی در ششمین روز از هفته اوقاف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 13 امامزاده، 11 موقوفه منفعتی و 150 موقوفه انتفاعی بوده و بعد از ملایر و همدان بالاترین رتبه درآمد موقافات را در استان همدان داراست.
وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته 12 مورد وقف جدید به ارزش ریالی 3 میلیارد و 400 میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد، 7 مورد مربوط به ابتدای سال تاکنون بوده است.
رئیس اداره اوقاف اسدآباد تصریح کرد: وقف 433 متر ملک مسکونی در روستای جنت‌آباد، 830 مترمربع زمین در روستای بیاج، 470 مترمربع ملک مسکونی در روستای پیرملو، قطعه زمینی به مساحت 170 مترمربع برای ایجاد فضای سبز در روستای چنارسفلی، زمینی به مساحت 557 مترمربع برای الحاق به آرامستان روستای گنجه، وقف زمینی به مساحت 100 مترمربع برای ساخت اماکن خدماتی و عمومی در روستای گنجه و 300 مترمربع زمین در روستای ملاولی برای ساخت حسینیه وقف‌های جدید انجام شده در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بوده‌اند.
قبادی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در شهرستان اسدآباد 560 مورد وقف به ارزش یک میلیارد و 30 میلیون ریال در حوزه دارو و درمان بیماران سخت درمان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: امسال برای استقبال از زائران اربعین حسینی 900 میلیون ریال از محل موقوفات مردم شهرستان هزینه شد.
وی همچنین با اشاره به وجود 13 امامزاده در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تا کنون 60 درصد امامزاده‌های این شهرستان مرمت شده و تعمیر و مرمت و ساماندهی مابقی امامزاده‌ها را نیز در برنامه داریم.
قبادی درآمد حاصل از امامزاده‌های این شهرستان را طی یکسال گذشته افزون بر 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در رابطه با بحث مرمت امامزاده‌ها در حال حاضر مرمت و بازسازی امامزاده عبدالله(ع) به اتمام رسیده و تخریب 3 امامزاده نیز در راستای مرمت و بازسازی انجام گرفته که 60 درصد مرمت بازسازی امامزاده هادی(ع) چنارسفلی انجام شده است.
وی با اشاره به مرمت 100 درصدی امامزاده پیرسلمان افزود: در حال حاضر از 3 امامزاده تخریب شده در راستای مرمت تنها امامزاده پیرحمزه حسن‌آباد باقیمانده که مرمت این امامزاده نیز در دست اقدام خواهد بود.
قبادی یادآور شد: ساخت ضریح امامزاده پیرسلمان با اعتبار 700 میلیون ریال، کمک و مساعدت به بیماران صعب‌العلاج 560 مورد با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال، تسطیح جاده امامزاده عبدالله(ع)، ساخت یک باب مغازه در جایگاه سوخت با اعتبار 900 میلیون ریال، پذیرایی زائران اربعین حسینی به مدت 12 شب شامل 3 وعده غذایی با اعتبار 900 میلیون ریال، توزیع 300 بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند، خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان فیروزآبادی به مبلغ 1200 میلیون ریال، ساخت ضریح امامزاده هادی چنارسفلی با اعتبار 900 میلیون ریال، تعمیر نمازخانه و سرویس بهداشتی و جایگاه پمپ بنزین بکایی از جمله اقدامات انجام شده اوقاف شهرستان طی یکسال گذشته بوده است.
انتهای پیام

captcha