برگزاری دوره «آموزش شهروندی» در ۶۵ مدرسه شهر تبریز
کد خبر: 3763332
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

برگزاری دوره «آموزش شهروندی» در ۶۵ مدرسه شهر تبریز

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تبریز گفت: از آغاز سال‌ تحصیلی جدید دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز برگزار شده است.

برگزاری دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید دوره آموزش شهروندی در ۶۵ مدرسه شهر تبریز برگزار شده است.
وی افزود: آموزش شهروندی گامی مهم و ماندگار است و انجام و توسعه این آموزش می‌تواند روحیه همکاری دانش آموزان و خانواده‌ها را در حفظ و توسعه فرهنگ شهروندی آماده کند.
وی از تدوین کتب آموزش شهروندی ویژه مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل‌های آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه خواهد شد.
حجت‌الاسلام حمیدی، اضافه کرد: ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوریک درسی می‌تواند باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شهروندی شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، افزود: شهرداری تبریز مصمم است برای اولین بار در کشور بتواند مبحث آموزش‌های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان اجرایی کند تا در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان، شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.
وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده مابین شهرداری تبریز و آموزش و پرورش اظهار کرد: بحث ارائه آموزش‌های شهروندی در مدارس با اهتمام شهردار تبریز و انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان از بهمن ماه سال گذشته وارد فاز عملیاتی شد و در تلاش هستیم سال تحصیلی جاری در تمام مدارس دولتی بتوانیم طرح آموزش شهروندی را اجرا کنیم.

انتهای پیام

captcha