مشكل فرهنگی بیش از معضلات اقتصادی وجود دارد
کد خبر: 3763338
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
مختاری:‌

مشكل فرهنگی بیش از معضلات اقتصادی وجود دارد

گروه اجتماعی ـ مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس معتقد است كه امروز بیش از اینكه مشكل اقتصادی داشته باشیم، مشكل فرهنگی داریم.

به گزارش ایكنا از فارس، اجلاسیه نماز جامعه کار، تلاش و تعاونگران استان فارس با محوریت تاثیرات نماز بر کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی محیط‌های کاری امروز، 21 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد.
سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این اجلاسیه با بیان اینكه امروز بیش از اینکه مشکل اقتصادی داشته باشیم مشکل فرهنگی داریم، گفت:‌ دیدگاه برخی این است که عملکرد نمایندگان و مدیران فقط در زمینه اقتصادی است و از کارهای فرهنگی چشم‌پوشی می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط دشوار حاکم بر جامعه و راهکارهای برون رفت از مشکلات، گفت: دشمنان به خاک کشور ما طمع کرده‌اند تا این خاک را نابود کنند.
مختاری یادآور شد: رسالت کارگاه‌های تولیدی در این برهه از زمان افزایش بهره‌وری است چرا که تولید کالا و خدمات با کیفیت در هر شرایطی نقش اساسی در پیشرفت و توسعه ایفا کند.
وی به نقش کارگران در گذر از شرایط بحرانی اشاره كرد و گفت: کارگران باید کار بهتر با کیفیت و بیشتر را در دستور کار قرار دهند تا به برون‌رفت از فضای فعلی کمک کنند.
مختاری تأكید كرد: باید تفکر کرد که تا چه اندازه در تقویت مؤلفه‌های فرهنگی کار موفق بوده‌ایم و جامعه کار و تولید تا چه اندازه با نظم، صداقت و امانتداری در محور کار و تولید حرکت کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: کارگاه‌های تولیدی باید افزایش بهره‌وری در تولیدو کار بهتر و بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند که این خود مدیریت کیفیت فراگیر است و این امر دو رکن اساسی که ارتقای کیفیت زندگی کاری و افزایش کیفیت محصول را در برمی‌گیرد.
مختاری با بیان اینکه فارس در زمینه فضای کسب و کار از رتبه 29 به رتبه 3 کشوری صعود داشته است، گفت: با توجه به نیاز فطری بشر به عبادت و وضعیت کنونی محیط‌های کاری در جـوامع اسلامی در عصر حاضر نیاز است تا برای اشاعه فریضه واجب نمــاز و تقــویت آن در محیط‌های کاری گام‌های موثرتری برداریم.
انتهای پیام

captcha