تجلیل از یاوران وقف در مشهد
کد خبر: 3763347
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
همزمان با دهه وقف صورت گرفت؛

تجلیل از یاوران وقف در مشهد

گروه فرهنگی ــ همزمان با هفتمین روز از دهه وقف از واقفان و یاوران وقف در مشهد تجلیل شد.

تجلیل از یاوران وقف در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در همایش یاوران وقف که ظهر امروز، همزمان با هفتمین روز از دهه وقف در جمع مسئولان، واقفان، مدیران و متولیان وقف در تالار نور مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل بیان کرد: معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی و سنت حسنه وقف بودند و مراسم تجلیل از یاوران وقف در واقع بزرگداشت پیشگامانی است که در راستای احیای سنت حسنه وقف و خدمت به بقاع متبرکه که نمونه بارز خدمت به سوره کوثر است گام برمی دارند.

وی با اشاره به این مطلب که برکات وقف بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: 90 درصد از مراکز درمانی و بیمارستان های استان خراسان رضوی موقوفاتی هستند که توسط خیران و نیک اندیشان ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: 6000 مسجد، حسینیه و مرکز فرهنگی و قرآنی در استان وجود دارد که موقوفه است که در دهه پایانی صفر همین اماکن نیز ظرفیت اسکان 45 هزار زائر امام رضا(ع) را فراهم کرد.

احمدزاده افزود: 304 بقعه متبرکه در استان از محل نذورات و با پشتوانه وقف در ایام مختلف با ویژه برنامه هایی چون آرامش بهاری، ضیافت الهی، دهه فاطمیه، بصیرت عاشورایی و... برای زائران خدمات فرهنگی و رفاهی را فراهم می کنند.

وی گفت: برپایی 65 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده دهه آخر صفر نیز از محل موقوفات مردمی توسط اداره اوقاف و برپایی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی ویژه زائران حسینی(ع) نیز از دیگر برکات وقف است که امروز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرکز درمانی موقوفه عبدالله رضوی نیز در سال جاری با ارائه خدمات درمانی رایگان به 15 هزار بیمار نیازمند نیز از جمله مواردی است که از محل موقوفات تأمین شده است.

در ادامه حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: همایش امروز در واقع تجلیل از بیش از 130هزار نفر از اصحاب وقف و بقاع متبرکه است که امکان دعوت از همه آن ها فراهم نبود و به نمایندگی از این بزرگواران تعدادی تجلیل خواهند شد.

وی افزود: تاکنون 24 هزار و 932 مورد وقف ثبت شده که 3973 مورد از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و در واقع 16 درصد موقوفات را تشکیل می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: از سال 90 تاکنون 2006 مورد وقف به ثبت رسیده که 8 درصد موقوفات کل استان را به خود اختصاص می دهد.

ایزدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 205 وقف جدید با نیات مختلف توسط خیران و نیکوکاران استان به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در راستای احیای امر وقف امروز در استان خراسان رضوی 62 انجمن یاوران وقف تشکیل شده است. ضمن اینکه 45 نفر در امر مشاوره وقف در استان برای تحقق این امر در استان تلاش می کنند.

در پایان مراسم از نمایندگان 12 گروه به عنوان یاوران وقف اعم از مستأجران موقوفات، انجمن های یاوران وقف شامل وقف علمی، قرآنی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی فاطمی، کتابخوانی و...، مشاوران وقف، اعضای هیات امنا، مدیران و خدام بقاع متبرکه، فعالان قرآنی، مبلغان بقاع متبرکه، خیران بقاع، اصحاب رسانه و مسئولانی که با نهاد وقف و بقاع متبرکه همکاری داشته اند، تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha