مواد مخدر از محرمات مسلم است
کد خبر: 3763403
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

مواد مخدر از محرمات مسلم است

گروه اجتماعی ــ مرجع تقلید شیعیان مواد مخدر را از محرمات مسلم دانست و مبارزه با آن را نیازمند عملیاتی شدن همه تصمیمات مدیران کشور در این عرصه دانست.

مواد مخدر از محرمات مسلم استبه گزارش ایکنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:تصمیماتی که از سوی مسئولان کشور در زمینه مواد مخدر گرفته می شود باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به جنبه های مختلف از جمله جنبه اقتصادی مواد مخدر افزود: به دلیل سود مادی زیادی که سوداگری در این زمینه وجود دارد، بسیاری از شخصیت های مهم در کشورهای مهم نیز به این مسئله دام می زنند،.

وی افزود: این تجارت، در حقیقت تجارت مرگ است؛ از لحاظ سیاسی نیز بسیاری از دولت های به اصطلاح استثمارگر معتقدند اگر ملت ها را به این سمت بکشانند موفق تر خواهند بود، که اسرائیل نمونه ای است که با کشت تریاک به دنبال معتاد کردن جوانان لبنان هستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: جنگ تریاک جنگی است که مرتبط به انگلیس است؛ باید بدانیم که هر چه این آلودگی در میان جوانان بیشتر بیشتر باشد راه برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان باز تر می شود.

آیت الله مکارم شیرازی مصرف مواد مخدر را از نظر شرعی یکی از محرمات مسلم دانست و گفت: از جهات مختلف باید با این مسئله مبارزه کرد منتهی یکی از مهمترین کارها همان مبارزه فرهنگی بوده و باید رسانه ها دست به دست هم داده و عواقب شوم این کار را نشان داده و پیشگیری کنند.

وی گفت: مبارزه فرهنگی در این زمینه در کشور ما ضعیف شده است؛ اگر کار فرهنگی در این زمینه صورت گیرد اثرش بیشتر خواهد بود چرا که پیشگیری تاثیرش بیشتر از درمان است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه و بررسی ابعاد مختلف مبارزه با مواد مخدر در کشور بیان کرد: باید راه های مختلف موفقیت در این زمینه را دنبال کنیم؛ باید در مساجد و اماکن مذهبی نیز برای مردم مسئله مواد مخدر بیان شده و فرهنگ سازی شود.

این مرج تقلید بیان کرد: کار ستاد مبارزه با مواد مخدر یک کار جهادی است؛ هدف مواد مخدر بیشتر جوانان هستند، اگر نیروی جوان را از یک کشور بگیرند هیچ چیزی برایش نمی ماند بنابراین باید در این زمینه کارهای جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به حوادث مرتبط به اندلس یادآورشد: الان در اسپانیا آثار فاخری از اسلام هست اما این آثار امروزه این اماکن تبدیل به سینما و .. شده است.

انتهای پیام

captcha