کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود
کد خبر: 3763408
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود

گروه اجتماعی - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اثرگذاری مشکلات کاغذ بر عرصه نشر کتاب و مطبوعات، عنوان کرد: از رسانه ها می خواهیم در راستای فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند تا کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود.

کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 21 آبان در نشست خبری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان که از 26 آبان لغایت اول آذر در رشت برگزار می شود، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان گیلان بوده و تبدیل به فرهنگ مردم شده است.

وی با بیان اینکه اولین دوره نمایشگاه در سال 71 برگزار شد، تصریح کرد: امسال سیصدوهفتادمین نمایشگاه استانی کتاب را در گیلان برگزار می کنیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از حضور 450 ناشر استانی و کشوری در 200 غرفه نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 35 ناشر گیلانی هستند.

فاضلی، کتاب را یک ماده فرهنگی دانست که جامعه به آن نیازمند است و یادآور شد: بوی کاغذ و کتاب هرگز از رونق نمی افتد و باید این یار مهربان را در کنار خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اثرگذاری مشکلات کاغذ بر عرصه نشر کتاب و مطبوعات، عنوان کرد: از رسانه ها می خواهیم در راستای فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی تلاش کنند تا کتاب و خرید کتاب تبدیل به فرهنگ شود. البته کتب الکترونیکی منافاتی با ترویج فرهنگ مطالعه ندارد.

این مقام مسئول، از ارائه بن تخفیف 30 درصدی خرید کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سهم 20 درصدی دارد و مابقی توسط ناشران ارائه می شود لذا از ناشران می خواهیم به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تخفیف را افزایش دهند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ساعت 10 صبح روز شنبه، 26 آبان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این مراسم از 3 ناشر، یک مولف خردسال و یک خبرنگار فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل می شود.

وی نمایشگاه کتاب را فرصت خوبی برای ارائه اقدامات فرهنگی و هنری نهادها و دستگاه ها دانست و یادآور شد: مراسم رونمایی از کتاب و بزرگداشت چهره های فرهنگی از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب است.

فاضلی، با بیان اینکه اقتصاد نشر با خرید کتاب می چرخد، خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی و کتابخوان گیلان منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب هستند و لذا با هماهنگی های انجام شده 110 ناشر مطرح کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام

captcha