روحانیت با صبر و اخلاص فعالیت کند
کد خبر: 3763423
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

روحانیت با صبر و اخلاص فعالیت کند

گروه اجتماعی - سخنران شهیر کشور گفت: روحانیون باید صبور بوده و هر فعالیتی که انجام می‌دهند، با اخلاص و فقط برای رضایت خداوند باشد که در آن صورت ماندگار خواهد شد.

روحانیت باید صبور و با اخلاص فعالیت کند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد‌یزدی، سخنران برجسته کشور و استاد حوزه علمیه شب گذشته، 21 آبان در نشست روحانیون و ائمه مساجد که به مناسبت دهه وقف برگزار شد اظهار کرد: روحانیت وظیفه سنگینی دارد و فعالیت در این زمان که همراه با انقلاب اسلامی است بسیار اثرگذارتر می‌تواند باشد چراکه روحانیت همواره مورد رجوع مردم بوده که در این دوران بیشترین ارجاع عمومی مردم به روحانیت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از کارهای سخت، نشستن بر کرسی روحانیت است و جامعه توقعات زیادی از روحانیت دارد که در سطح بسیار بالایی است ولی امکانات موجود شرایط این پاسخگویی را ندارد و کسانی که به وظیفه خود آشنا بوده و عمل می‌کنند ایثار به تمام معنا است.
این سخنران شهیر یزدی ادامه داد: هر کس برای خدا کاری انجام دهد ماندگار است و همواره باید در کارها اخلاص و خدا را در نظر بگیریم و اگر بخواهیم سرمایه‌ای برای عالم برزخ داشته باشیم باید اخلاص را راعایت کنیم.
راشد یزدی افزود: همه بندگان خدا باید این گونه باشند ولی کسی که افتخار لباس روحانیت را دارد باید در این زمینه پیش قدم باشد و ظاهرش با باطنش تفاوتی نداشته باشد.
این استاد حوزه علمیه گفت: در آیات و روایات هر چه بخواهیم در مورد صبر و برخورد پدرانه با مردم به روحانیت توصیه شده ولی اجرا کردن آن مهم است و روحانیت همواره سفینه و کشتی انقلاب را به بهترین نحو هدایت کرده است.
وی ادامه داد: مردم ایران نیز در هیچ کجای دنیا همتا ندارند و همواره همراه و حامی هستند و در انقلاب با یکدیگر و اتحاد پیروز شدیم و بعد ازآن در جنگ حق با باطل در برابر رژیم ددمنش صدام که همه دنیا به نوعی همراه او بودند ایستادیم و اکنون نیز این اتحاد ما را در برابر دشمنان پیروز خواهد کرد.
راشدیزدی افزود: شما که در لباس روحانیت هستید لیاقت داشتید و خداوند توفیق داده در لباس خادمی اسلام باشید و باید نیت شما در همه کارها فقط فقط برای خدا باشد.
یادآور می شود این مراسم با میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد به مناسبت دهه وقف در محل دفتر آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

انتهای پیام

captcha