جامعه کودکان؛ هدف اصلی ترویج کتابخوانی در اردبیل
کد خبر: 3763431
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

جامعه کودکان؛ هدف اصلی ترویج کتابخوانی در اردبیل

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان اردبیل، کودکان و نوجوانان جامعه را هدف اصلی ترویج کتابخوانی در این استان عنوان کرد.

جامعه کودکان؛ هدف اصلی ترویج کتابخوانی در اردبیلرباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌ای عمومی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه یکی از ضرورت‌های موجود است و در این میان، گروه کودک و نوجوان جامعه هدف اصلی در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.
وی افزود: والدین و مدارس نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ مطالعه دارند و انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های تشویقی نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه یاریگر ما باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر اینکه مطالعه باید از سنین پایین فرهنگ‌سازی شود و نقش مدارس در ترویج مطالعات غیر درسی اساسی و تاثیرگذار است، تاکید کرد: در واقع تربیت نسلی که مشتاق و علاقه‌مند به مطالعه است باید از خانواده‌ها و مدارس پایه‌ریزی شود.
عزیزخانی ادامه داد: در عین حال باید خوراک مناسب کتابخوانی نیز در اختیار کودکان قرار گیرد و تحقق این مهم در اختیار نویسندگان بومی و فرهیختگان است.
وی به ضرورت ترویج شادابی، امیدواری، دانش و آگاهی در کتب کودکان تأکید کرد و گفت: ما نیازمند ارائه کتب مناسب و متناسب با نیاز‌های روز کودک هستیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یادآور شد: با ارائه آثار مناسب می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیرامون کودک نیز کاست و در مقابل سطح دانش و بینش وی را ارتقا داد.
عزیزخانی در عین حال به ضرورت همکاری و مشارکت رسانه‌ها در تربیت نسلی کتابخوان اشاره کرد و افزود: کتاب می‌تواند نقش موثری در شکل‌گیری مناسب و قاعده‌مند شخصیت فردی و اجتماعی کودک ایفا کند.
وی با اشاره به آخرین اقدامات کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش کردیم بخش کودک را در تمام کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی کنیم و با شاداب‌سازی این بخش‌ها و همچنین تأمین بیش از ۸۱ هزار و ۵۲ نسخه کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان، بخش کودک کتابخانه‌ها به یکی از بخش‌های پرمخاطب کتابخانه‌های عمومی استان تبدیل شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و ترویج مطالعه اشاره و اضافه کرد: نشست کتابخوان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت هفتگی برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.
عزیزخانی خواستار ارائه ایده‌های ترویج مطالعه بین کودکان از سوی نهاد‌های فرهنگی و فرهیختگان شد و تاکید کرد: این اداره‌کل حامی ایده‌های خلاقانه خواهد بود.
انتهای پیام

captcha