اقتدار کنونی ایران در عرصه جهانی به برکت آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3763448
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

اقتدار کنونی ایران در عرصه جهانی به برکت آموزه‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که عزت و اقتدار کنونی ایران در عرصه جهانی به برکت همین آموزه‌های قرآنی است که نصیب مردم ایران اسلامی شده است.

اقتدار کنونی ایران در عرصه جهانی به برکت آموزه‌های قرآنی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 21 آبان ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، با بیان اینکه همه ما در قبال قرآن وظایف سنگینی داریم، اظهار کرد: همه جای ایران باید فضای قرآنی حاکم باشد، اما سوال اینجاست که آیا می‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در قبال قرآن به طور کامل عمل کرده ایم؟

وی، با تاکید بر اینکه باید در تمام محله‌ها، خیابان‌ها، مساجد، مدارس و بازارها فضای قرآن حاکم شود، افزود: همه ما در مقابل قرآن وظایف سنگینی داریم که باید آن‌ها را انجام دهیم تا فرهنگ قرآن در جامعه حاکم شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که عزت و اقتدار کنونی ایران در عرصه جهانی به برکت همین آموزه‌های قرآنی است که نصیب مردم ایران اسلامی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: هر کسی که علم را پیدا کرده و هر ملتی که عالم باشد می‌تواند فرمانروایی کند. ملتی که از علم تهی باشد باید فرمانروایی دیگران بر خود را بپذیرد چرا که علم و فناوری پایه و اساس بسیاری از قدرت ها است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: غرب و آمریکا از طریق ابزارهای مختلفی مانند ثروت و در راس همه به برکت علم توانسته اند بر دنیا مسلط شوند. بنا بر فرمایشات رهبری کشور ایران نیز باید به عزت علمی رسیده و تبدیل به مرجع علمی در دنیا شود.

وی تصریح کرد: علم مجرد و تنها کافی نبوده و علمی که منتهی به فناوری و در نهایت تجاری سازی شود می تواند ایجاد قدرت کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بر نقش شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرده و گفت: علم‌را باید به فناوری و فناوری‌را به صنعت و صنعت را نیز به توسعه ی کشور وصل کرده و‌با حمایت اهالی علم و دانش و تشویق نخبگان محصولات علمی را به عرصه ی بازار مصرف برسانیم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: بر اساس تجربه چهار دهه اخیر هر کجا به مردم اعتماد کرده‌ایم توفیق حداکثری کسب شده‌است.هم اکنون نیز با دعوت از نخبگان و دانشمندان‌ایرانی و فعالان اقتصادی میتوانیم تحریم های آمریکا را به فرصتی برای جهش علمی تبدیل کنیم.

یاداوری می‌شود که در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی دانشگاه در مسابقات قرآنی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha