آموزش ۲۷ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حضرت ابوالفضل (ع)» تبریز
کد خبر: 3763468
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

آموزش ۲۷ قرآن‌آموز در خانه قرآن «حضرت ابوالفضل (ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر خانه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) تبریز با بیان اینکه ۲۷ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی این مؤسسه است.

آموزش 27 قرآن آموز در خانه قرآن «حضرت ابوالفضل(ع)» تبریز

حوریه مقدم، مدیر خانه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) تبریز‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 27 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روان‌خوانی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی به پایه‌های سنّی قرآن‌آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
مقدم، از عموم مشکلات روخوانی فراگیران قرآن گفت و ادامه داد: عموم اشکالات روخوانی فراگیران به ضعف مهارت روخوانی یا به عدم دقت، شتابزدگی،‌ اضطراب و عدم اعتماد به نفس مربوط است.
مدیر خانه قرآن شهری حضرت ابوالفضل(ع) تبریز‌ یادآور شد: باید سعی در فراگيرانی كه ضعيف‌ترند اين باور را ايجاد كنيد كه استعداد يادگيری كامل را دارند فقط سرعت يادگيری در آنها پايين‌تر است، بايد فراگيران به اين باور برسند كه خداوند انسان‌ها را متفاوت آفريده است و به هركس امتيازات مخصوص خودش عطا فرموده است.
وی با اشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: قرآن چراغ روشنی است كه نور آن به خاموشی نمی‌گراید.
مقدم‌ فرهنگ‌سازی را در آموزش قرآن تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: بی توجه به فرهنگ‌سازی در امر آموزش و يادگيری باعث می‌شود كه تعليم و تربيت از عمق لازم برخوردار نباشد و به مرور كاركرد خود را از دست بدهد، اساس موفقيت پيامبر اعظم(ص) و بزرگان دينی و هم چنين آيات روح‌بخش قرآن توجه ويژه به عامل فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام

captcha