تلاش داغستان برای آموزش «مقابله با افراط‌گرایی» به جوانان
کد خبر: 3763472
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

تلاش داغستان برای آموزش «مقابله با افراط‌گرایی» به جوانان

گروه بین‌الملل – رهبر جمهوری خودمختار داغستان روسیه در چهارمین نشست «گروه بینش استراتژیک روسیه و دنیای اسلام» بر لزوم آموزش صحیح جوانان در جهت مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسلام راشا؛ «ولادیمیر واسیلیف» رهبر جمهوری خودمختار داغستان در چهارمین نشست سالانه گروه بینش استراتژیک روسیه و دنیای اسلام که با حضور نمایندگانی از 34 کشور اسلامی در ماخاچ قلعه پایتخت داغستان برگزار شد، این منطقه را از پایگاه‌های اصلی انتشار اسلام در روسیه دانست.

وی همچنین تاکید کرد که فعالیت‌های مثبتی از سوی مسلمانان این جمهوری از طریق جامعه‌پذیر ساختن جوانان و تعامل بیشتر دولت و جامعه در جهت مبارزه با تروریسم در جریان است.

واسیلیف افزود: با توجه به فرایند جهانی شدن و شیوع انتشار اطلاعات مخرب، گسترش تعامل کشورهای جهان در مسائلی همچون مبارزه با افراط‌گرایی و گسترش ایدئولوژی‌های افراطی اهمیت زیادی دارد.
وی بر نیاز به تدوین برنامه‌های آموزشی و اجتماعی ضد افراط‌گرایی و برنامه‌های آموزش دینی تاکید کرد و افزود: از آنجا که رفتار جوانان امروز بیشتر با اینترنت شکل می‌گیرد، جوانان به خاطر کمبود اطلاعات و مهارت‌های لازم در فضای مجازی اغلب در دام اغفال گروه‌های تندرو قرار می‌گیرند.

این نشست دوروزه دیروز (دوشنبه) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha