واقفان به وقف قرآنی توجه داشته باشند
کد خبر: 3763503
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

واقفان به وقف قرآنی توجه داشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سوق دادن جامعه به محافل قرآنی بسیار پسندیده است لذا وقف قرآنی نیز باید مورد توجه واقفان قرار بگیرد.

کنگره شهدا باید تبدیل به نقطه عطف استان شود/ واقفان به وقف قرآنی توجه داشته باشند

به گزارش ایکنا از قزوین، محفل انس با قرآن شب گذشته، 21 آبان‌ماه همزمان با دهه وقف با حضور ‌شاکرنژاد، از قاریان برجسته بین‌المللی، آیت‌‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
آیت‌الله عابدینی در این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: کنگره ملی شهدا اقدامی عظیم و بزرگ است که باید بر افکار و مردم چنان اثر گذارد و بتواند به نقطه عطفی در جامعه تبدیل شود.
وی افزود: وجه تمایز کنگره ملی شهدای استان قزوین با کنگره دیگر استان ها در این نکته نهفته است که ۵ روز به کنگره شهدای استان اختصاص یافته و هر روز قشری مورد توجه است که خوشبختانه اجلاسیه ها با استقبال باشکوه مردم روبرو شده است.
امام جمعه قزوین با اشاره به دهه وقف بیان کرد: فلسفه وقف به دنبال تشریفات نیست بلکه اقدامی برای رفع نیازهای بشر است.
وی ادامه داد: ما برای عرصه های مختلف نیازمند وقف هستیم از جمله معارف قرآن و نهج‌البلاغه، ساخت بیمارستان تخصصی، ساخت مسجد و دانشگاه در محلاتی که وجود ندارد و امثال آن؛ چرا که وقف موضوعی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف کارگشا باشد لذا باید و وقف را به سمتی که نیاز است هدایت کرد.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: استان قزوین در حوزه وقف موقعیت خوبی دارد که امیدواریم با مدیریت جدید این امر بهتر نیز شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین  با تأکید بر لزوم توجه به وقف قرآنی گفت: بسیار پسندیده است که اقداماتی برای انس بیشتر جامعه با قرآن فراهم شود تا زندگی ما برگرفته از قرآن باشد.
وی اضافه کرد: هر کجا با قرآن فاصله بگیریم دچار قرآن و رنج هستیم. باید بدانیم قرآن ذکر است و ما را به سمت اعمال و رفتار الهی هدایت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برکات زندگی برگرفته شده از سبک قرآنی عنوان کرد: هر زمان ما زندگی قرآنی داشته باشیم جامعه آرام و‌ امن که کانون آرامش خواهد بود را خواهیم داشت و در برابر دشمن و ظالم نیز ساکت نخواهیم بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سوق دادن جامعه به محافل قرآنی بسیار پسندیده است لذا وقف قرآنی نیز باید مورد توجه واقفان قرار بگیرد.
وی حیات و زندگی بشر را با نگاه به قرآن به زندگی حیوانی و زندگی انسانی تقسیم نمود و افزود: آیات قران آدمی را به زندگی انسانی رهنمون می سازد و هر آنچه که نیاز دارد را برای او معرفی می‌کند.
امام جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برای بینا شدن باید در آیات الهی تدبر کرد تا متذکر شوند. امید است تا عمری داریم نگاه قرآنی در زندگی ما حاکم باشد.
به گزارش ایکنا، تلاوت جواد رفعتی از قاریان برجسته استان و کشور، شعرخوانی صابر خراسانی از شاعران کشورمان و تقدیر از خانواده شهید قرآنی «حسىین احمدی‌موقر» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

captcha