بازدید مدیرکل اوقاف استان از ایکنا یزد
کد خبر: 3763509
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

بازدید مدیرکل اوقاف استان از ایکنا یزد

گروه اجتماعی - به‌مناسبت دهه وقف و همچنین سالروز تأسیس ایکنا، حجت‌الاسلام زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از ایکنا یزد بازدید کرد.

بازدید مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از ایکنا یزد

به گزارش ایکنا از یزد، به‌مناسبت دهه وقف و همچنین سالروز تاسیس ایکنا، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد که حجت‌الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی و محمدحسین کاظمی رئیس اداره امورقرآنی این اداره وی را همراهی می‌کردند، از ایکنا یزد بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن تشکر از فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا در راستای ترویج سنت حسنه وقف اظهار کرد: فعالیت در زمینه قرآنی افتخاری است که خداوند به شما عطا کرده و قطعاً علاوه بر اجر اخروی، اجر دنیوی را  به‌دنبال خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یکی از خادمان فرهنگ قرآن بسیار موفق و مثمر فعالیت داشته که قابل تقدیر و تشکر است.
وی در ادامه در پاسخ به راهکارها و موانع موجود در خصوص بهره‌وری اقتصادی موقوفات گفت: در استان یزد 67 درصد موقوفات در حوزه کشاورزی است که در حال حاضر خشکسالی‌های اخیر باعث شده بخش عمده‌ای از زمین‌های زراعی کارکرد خود را از دست داده یا فاقد درآمد شود یا درآمد ناچیز داشته باشد.
زارع‌زاده افزود: اینجانب معتقدم باید در حوزه بهره‌وری موقوفات به سمت تغییر کاربری بعضی موقوفات که اکثراً کشاورزی است و کاربری‌هایی که در آمد بیشتر دارند و نیاز روز جامعه است، برویم.
وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای افزایش بهره‌وری موقوفات تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری بر موقوفات است که اقداماتی در حال انجام است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که باید مورد توجه باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: یکی از موانع سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را فراری می‌دهد هزینه‌های سنگین صدور مجوز از نهادهای مربوطه است.
وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ وقف در فضای جامعه گسترش پیدا کند بخشی از مشکلات و معضلات توسط خود مردم حل می‌شود، ادامه داد: نهاد اوقاف و وقف مهم‌ترین تشکیلات است که می‌تواند در اداره امور جامعه به دولت کمک کند به شرطی که وضعیت به گونه‌ای باشد که موقوفات در سطح کشور و البته استان یزد به سطح درآمدی خوبی برسند.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده افزود: اگر برنامه‌ریزی خوبی برای وقف‌هایی که رها شده‌اند یا بعضا مزاحمتی ایجاد می‌کنند، در حوزه سرمایه‌گذاری املاک وقفی صورت گیرد، نسبت به آنچه وجود دارد در چند سال درآمد موقوفات به 10 برابر افزایش پیدا می‌کند البته حمایت مسئولان را می‌طلبد.

مشروح این نشست در خبرگزاری ایکنا شعبه یزد منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha