خيز بلند خيران يك روستا برای گسترش فعاليت‌های قرآنی/ 3 وقف قرآنی ثبت شد
کد خبر: 3763543
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
در فارس صورت گرفت؛

خيز بلند خيران يك روستا برای گسترش فعاليت‌های قرآنی/ 3 وقف قرآنی ثبت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در سال جاری سه وقف قرآنی در یکی از روستاهای فارس به ثبت رسید.

به گزارش ایكنا از فارس، سید امیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 22 آبان‌ماه با بیان اینکه وقف‌های قرآنی یکی از نیازهای روز جامعه است، گفت: در دهه وقف به‌خوبی می‌توان برای ایجاد وقف‌هایی مطابق با نیازهای روز جامعه فرهنگ‌سازی كرد.
وی با بیان اینكه در سال جاری سه وقف قرآنی در یكی از روستاهای فارس ثبت شد، افزود: خیران روستای فیض‌آباد سورمق آباده از ابتدای سال 97 تاکنون سه وقف قرآنی را در این روستا به ثبت رسانده‌اند.
جلالی با اشاره به نیات واقفین در ثبت این وقف‌ها بیان كرد: نیت واقفین نیز کمک به فعالیت‌های قرآنی موسسه قرآنی حضرت فاطمةالزهرا(س) این روستا است.
وی گفت: دریکی از این وقف‌ها صمد جلودار و بی‌بی صغری جعفری از خیران نیک‌اندیش روستای فیض‌آباد، یک قطعه زمین با کاربری احداث دامپروری را وقف کرده‌اند تا بعد از ساخت این واحد، منافع آن صرف کمک‌های قرآنی استفاده شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: در وقف دیگری، محمدرضا خیراندیش از حافظان کل قرآن یک قطعه زمین مسکونی را وقف کمک به فعالیت‌های قرآنی موسسه قرآنی حضرت فاطمةالزهرا(س) کرد.
جلالی در مورد وقف قرآنی دیگر به ثبت رسیده توسط خیران روستای فیض‌آباد اظهار كرد: ورثه مرحوم مراد خیراندیش نیز در یک اقدام خداپسندانه یک باب منزل مسکونی را وقف کمک به فعالیت‌های قرآنی روستا کردند.
انتهای پیام

captcha