وجود ۷ دارالقرآن موقوفه در خرم‌آباد/ ایجاد ۱۱ وقف جدید
کد خبر: 3763566
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

وجود ۷ دارالقرآن موقوفه در خرم‌آباد/ ایجاد ۱۱ وقف جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اوقاف خرم‌آباد از وجود هفت درالقرآن موقوفه در سطح شهرستان خرم‌آباد خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یازده وقف جدید در خرم‌آباد ایجاد شده است.

وجود ۷ دارالقرآن موقوفه در خرم‌آباد/ ایجاد ۱۱ وقف جدید

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام فضل‌اله نجفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد، امروز سه‌شنبه، ۲۲ آبان در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از واقفان، هیئت امنا و خدام امامزادگان خرم‌آباد در حسینیه حبیب ابن مظاهر، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن‌کریم می‌فرماید: هرگز به بر و نیکی نمی‌رسید مگر آن‌که اموالی را که دارید در راه خدا انفاق کنید.
وی با ذکر این مطلب که عنوان وقف در قرآن نیامده اما تعابیر زیادی که در قرآن آمده وقف از مصادیق آنان است، تصریح کرد: کلمه خیر و خیرات ۱۰ بار، آیات صدقات پمج بار و آیاتی که در باره انفاق آمده ۶۰ بار در قرآن‌کریم آمده است.
نجفی، وقف را ماندگارترین و پُرسودترین عبادت دانست و افزود: وجه تمایز وقف با خیرات در این است که سایر صدقات دفعی هستند اما وقف تا قیامت ماندگار است، اضافه کرد: انسانی که مالی را وقف می‌کند این مال ماندگار و همیشگی است.

وجود ۱۰۴۰ موقوفه در خرم‌آباد و چگنی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد با اشاره به وضعیت موقوفات خرم‌آباد، اضافه کرد: کل موقوفات خرم‌آباد جگنی ۱۰۴۰ موقوفه است که از این تعداد ۶۶ مورد املاکی هستند.
وی با اشاره به این‌که ۹۱۶ مورد موقوفات ما مسجد هستند؛ چراکه هر مسجد موقوفه است، ادامه داد: هفت مورد موقوفات این شهرستان دارالقرآن است.
حجت‌الاسلام نجفی به وجود ۱۷۶۴ رقبه دارای درآمد در خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یازده وقف جدید در خرم‌آباد و چگنی ثبت شده است.

۱۴ امامزاده در خرم‌آباد مدفون هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که ۱۴ امامزاده در خرم‌آباد مدفون هستند، به رابطه برخی مردم و دستگاه‌ها با موقوفات اشاره کرد و افزود: اگر شخصی در راه خدا موقوفه‌ای ایجاد کرده و از مال خود گذشته نباید دیگران آن را تصاحب کنند.
وی گفت: ۲۰۰ مورد مساجد خرم‌آباد یا نیمه کاره یا زمین هستند.

انتهای پیام

captcha