چرا برنامه‌ای برای دائمی شدن «رادیو انقلاب» وجود ندارد؟
کد خبر: 3763569
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

چرا برنامه‌ای برای دائمی شدن «رادیو انقلاب» وجود ندارد؟

گروه هنر ــ انقلاب اسلامی به عنوان پدیده‌ای پویا و جاری طی این 4 دهه به راه پرافتخار خود ادامه داده و لازم است که در قالب رسانه و مثلاً با ایجاد شبکه رادیویی دائمی به ابعاد گوناگون این راه پُرافتخار در قالب تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداخته شود.

محمد گلریز؛ خواننده پیشکسوت آهنگ‌ها و سرودهای انقلابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: از شنیدن خبر ایجاد شبکه رادیویی به نام «رادیو انقلاب» بسیار خرسند شدم و اینکه به هر حال از سوی مسئولان رسانه ملی ظرفیتی به وجود آمد که حداقل در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در موضوعات و مقولات مختلف، مسئله انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند آن در بهمن 57، آرمان‌های امام راحل و دستاوردهای 4 دهه عزت و شرف ملت ایران به شکلی شایسته تبیین شود.

وی ادامه داد: با این وجود پرسش من از مسئولان رسانه این است که چرا به ایجاد این رادیو در قالب یک رادیو فصلی و مقطعی که در محدوده‌ای خاص فعال است، نگاه کرده‌اند و تدارکی برای دائمی شدن این شبکه رادیویی ندارند؟ مگر رویداد انقلاب اسلامی واقعه ای کم اهمیت است که حال خواسته باشیم با چند ماه برنامه رادیویی به ابعاد آن بپردازیم و مگر قرار بر این نبود که انقلاب اسلامی به عنوان زبان و گفتمان رسمی همه آزادیخواهان جهان، صادر و به گوش همه جهانیان برسد؟

خواننده سرود«گلبانگ آزادی» تصریح کرد: نسل کنونی انقلاب و به ویژه قشری از جوانان که مقاطع گوناگون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بسیاری دیگر از وقایع این 4 دهه را درک نکرده‌اند بیش از پیش نیازمند اطلاع دقیق از ابعاد ارزشی و اهداف متعالی انقلاب اسلامی مردم ایران هستند و نمی‌توان به شکلی محدود و البته بیشتر هم با نگاه مناسبتی به این پدیده مؤثر و مهم قرن معاصر نگاه کرد.

گلریز افزود: این مسئله نه دغدغه من بلکه دغدغه همه آنهایی است که مقاطع گوناگون انقلاب اسلامی و رنج و مرارت‌ها و سختی‌هایی که  به واسطه کینه‌توزی دشمنان تا به امروز به ملت ایران اسلامی روا داشته شده است را دیده‌اند که البته تا به امروز توانسته‌ایم از بسیاری از این مقاطع خطیر با سربلندی عبور کنیم و اکنون نیاز است که در قالب رسانه و برنامه‌های فرهنگی به شکل دائمی به این مهم پرداخته شود. اقشاری همچون بسیجیان، جانبازان، خانواده شهدا در قبال این انقلاب و به ثمر رسیدن آن جانفشانی‌ها کرده و بهای سنگینی پرداخته‌اند و نیاز است که به شکل دائمی برنامه‌هایی به منظور یادآوری این حماسه در قالبی همچون رادیو انقلاب پخش شود.

خواننده سرود«ای شهید مطهر» تأکید کرد: در مورد مبحث تخصصی یعنی موسیقی و سرود انقلاب اسلامی نیز باید بگویم از آنجا که این عرصه مهم تریبون مشخص و معینی ندارد لذا به واسطه هجمه موسیقی نامأنوس وام گرفته از موسیقی غربی که متأسفانه رواج پیدا کرده است در حال فراموشی است و تولیدات آن حتی از سوی نهادهای انقلابی و ارزشی نیز پیگیری نمی‌شود. ما باید در قالب برنامه‌هایی به شکل فراگیر و دائمی که «رادیو انقلاب» متولی آن است به ابعاد مختلف موسیقی انقلاب و بستر مناسب تولید آنها و آسیب‌هایی که امروزه متوجه موسیقی انقلاب است بپردازیم.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که یکی از برنامه‌های مورد نظر رادیو انقلاب در مورد پرداختن به موسیقی انقلاب و تجزیه و تحلیل آن «مرغ سحر» نام دارد و آیا از شما برای شرکت در این برنامه دعوت شده است یا نه گفت: خیر، هیچ تماسی با من گرفته نشده است که البته من در این جریان سهم کوچکی داشته و دارم و بسیاری از آهنگسازان و خوانندگان پیشکسوت هستند که در مقاطع گوناگون انقلاب با آثار ماندگار خود، وقایع انقلاب اسلامی را ماندگار کرده‌اند اما دیگر هیچ‌کس حتی به اندازه قدردانی و جویا شدن احوال آنها، رسراغی از ایشان نمی گیرد. امیدوارم اگر رادیو انقلاب مصمم به تولید چنین برنامه‌ای است حتماً محتوای آن را با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأمین کند.

یادآور می‌شود، «رادیو انقلاب» به مدیریت علیرضا حبیبی، از 20 آبان به طور رسمی و 24 ساعته فعالیت خود را آغاز کرده است و تا 4 ماه آینده به روی موج اف. ام ردیف 95:5 مگاهرتز قابل دریافت است.

انتهای پیام

captcha