تحریم‌های امریکا ادامه فعالیت مراکز پزشکی هسته‌ای کشور را به خطر انداخت
کد خبر: 3763570
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
در بیانیه‌ انجمن علمی پزشکی هسته‌ای عنوان شد:

تحریم‌های امریکا ادامه فعالیت مراکز پزشکی هسته‌ای کشور را به خطر انداخت

گروه سلامت ــ انجمن علمی پزشکی هسته‌ای در بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا را موجب اختلال در فعالیت 180 مرکز پزشکی کشور و توقف فعالیت‌های تشخیصی و درمانی وابسته به داروهای رادیو اکتیو دانست.

تحریم‌های امریکا ادامه فعالیت 180 مرکز پزشکی هسته‌ای کشور را به خطر انداختبه گزارش ایکنا، انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران در بیانیه‌ای قرار گرفتن شرکت پارس ایزوتوپ به عنوان تنها تامین کننده دارو‌های رادیو اکتیو مورد مصرف مراکز پزشکی هسته‌ای کشور را در لیست تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری امریکا محکوم کرد.
در این بیانیه آماده است «این اقدام غیر انسانی منجر به توقف فعالیت‌های تشخیصی و درمانی وابسته به دارو‌های رادیواکتیو می‌شود که شامل بیش از ۱۸۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور است و سالیانه بیش از یک میلیون بیمار خدمات سلامت ارائه می‌دهند، درحالی که در سرفصل بیانیه تحریم‌ها بر مستثنی بودن اقلام داروی وکشاورزی تاکید شده است.
بی شک تحریم دارو‌های رادیواکتیو آسیب جبران ناپذیری به سلامت بیماران وارد می‌کند که با اصول انسانی و حقوق بشر در تناقض آشکار است.
انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی از مجامع بین‌المللی و نهاد‌های مدعی حقوق بشر انتظار دارد نسبت به رفع تحریم دارو‌های رادیو اکیتو اقدام جدی به عمل آورد.»
انتهای پیام
captcha