اولین وقف قرآنی شهرستان بیضا ثبت شد
کد خبر: 3763615
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

اولین وقف قرآنی شهرستان بیضا ثبت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا از ثبت نخستین وقف قرآنی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسدالله معید، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا امروز، 22 آبان‌ماه گفت: اعتمادسازی اداره اوقاف باعث احیای فرهنگ وقف و ثبت اولین وقف قرآنی این منطقه از کشور شد.
وی افزود: با وجود موقوفه‌هایی در این منطقه با قدمت 200 تا 300 سال، در سنوات اخیر وقف جدیدی در این منطقه نداشتیم و این مهم با ثبت اولین وقف منفعتی بعد از گذشت 20 سال رقم خورد.
معید بیان كرد: این کار خیر توسط ابوطالب نیک‌بخت فرزند قربان خیراندیش بیضا و با نیت هزینه‌های قرآنی و برپائی محافل قرآنی و همچنین کمک به زائرین نیازمند کربلای معلا صورت گرفت که هر دو نیت، نیازهای روز این منطقه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیضا اظهار كرد: شفاف‌سازی، شناساندن خدمات وقف و ارتباط مستمر با مردم و خیرین باعث اعتمادسازی شده است.
وی ادامه داد: این موضوع با تلاش‌های انجام‌شده و طی جلسات مختلفی که با خیران داشتیم و خدمات و عملکرد اوقاف را به‌صورت شفاف بیان کردیم اتفاق افتاد.
معید ابراز امیدواری كرد که با توجه به اعتماد مردم به اوقاف و این‌که مجموعه ما را امانت‌دار می‌دانند؛ شاهد وقف‌های بیشتری در راستای رفع نیازهای بیضا باشیم.
انتهای پیام

captcha