برپایی اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد
کد خبر: 3763621
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

برپایی اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد

گروه جامعه ــ برای اولین بار در کشور مباحث مرتبط با اصول مدیریت مسجد در ایران در قالب نمایشگاه آموزشی برای فعالان مسجدی برپا شده است.

برپایی اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد با هدف ارائه دستاوردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد در حوزه‌های مختلف مرتبط با مدیریت و ساماندهی مساجد طی 10 روز تا 30 آبان‌ماه، در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برپا است.

در این نمایشگاه که جنبه آموزشی آن بسیار مشهود و قابل توجه است، در غرفه‌های متعدد مباحث مختلف مرتبط با مساجد کشور به ائمه جمعه و جماعت، نمایندگان ولی فقیه در استان، فعالان مسجدی و ... ارائه می‌شود.

اینفوگرافی‌های متعدد با هدف ترسیم کلی اقدامات مرتبط با مساجد از جمله عملکردهای موفق مسئولان برپایی این نمایشگاه است، به طوری که مسئول هر غرفه ضمن تشریح مبحث مرتبط در هر غرفه، مسائل و مشکلات مربوط به حوزه خود را از فعالان مسجدی دریافت و مقرر شده است در پایان نمایشگاه جلسه هم اندیشی با محوریت رفع آسیب‌های مساجد ایران و ارتقا کیفیت مساجد برپا شود.

از جمله بخش‌های جالب توجه اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد می‌توان به بخش آشنایی با نظام حقوقی مسجد اشاره کرد. در این بخش که به صورت اینفوگرافی ارائه شده است، شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با مباحث مختلف حقوقی مرتبط با مسجد از جمله وقفیت و مسائل مرتبط با آن، استقرار نظام مالی مدیریتی، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه حوادث و آتش سوزی، استخدام و قراردادهای مرتبط با آن، وضعیت قانونی کار خادم مسجد و مفاد مربوط به قانون کار که خادمان مساجد را نیز در برمی‌گیرد، آشنا می‌شوند.

به گزارش ایکنا، بررسی مسئله رایگان بودن حامل‌های انرژی در مساجد و مسائل مرتبط با آن به ویژه مساجدی که همچنان فیش هزینه آب، برق و گاز دریافت می‌کنند نیز از مباحثی بود که در این غرفه مخاطبان به ویژه ائمه جمعه با روند قانونی آن آشنا می‌شدند.

معرفی سایت ایده پردازان مسجدی، مسجد کالا و سایت‌های مرتبط با اداره مسجد از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود. بررسی آسیب‌های فرهنگی که به مساجد ایران وارد شده است روند ساخت و بازسازی مساجد براساس معماری ایرانی اسلامی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود که در سومین روز برگزاری خود شاهد حضور گروه‌های مختلفی از طلاب، روحانیان و ائمه جمعه و جماعت مناطق مختلف تهران بود. همچنین قرار است طی روزهای آینده این نمایشگاه شاهد حضور مهمانانی از 15 استان کشور باشد.

انتهای پیام

captcha