رونق امامزادگان موجب ارتقای فرهنگ و سلامت ایمانی می‌شود
کد خبر: 3763643
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
حجت‌الاسلام نکونام:

رونق امامزادگان موجب ارتقای فرهنگ و سلامت ایمانی می‌شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری رونق امامزادگان و امکان متبرکه را موجب ارتقای فرهنگ و سلامت ایمانی هر منطقه‌ای برشمرد و گفت: توجه به بقاع متبرکه ایستادگی ‌برابر دشمنان و تأثیرگذاری در دین و ایمان جوانان را در پی دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد‌ صبح امروز، ۲۲ آبان‌ماه در همایش یاوران وقف که با حضور تعدادی از مسئولین استان، واقفین، هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه و عموم مردم در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به حضور امامزداگان و بقاع متبرکه در سراسر نقاط استان و کشور، گفت: وجود این امامزادگان یک عنایت بزرگ الهی به محبان اهل بیت است.
وی با بیان اینکه خداوند به واسطه امامزادگان ارتباطی بین محبین اهل بیت و خاندان رسالت برقرار کرده است، افزود: سند این امامزداگان وجود، برکات و نور روشن آن‌هاست که مردم از برکات بی شمار امامزادگان بهره می‌برند.
نماینده، ولی فقیه در استان دلدادگی خاندان رسالت و عمل به وظائف ایمانی را راه‌های رستگاری برشمرد و اظهار کرد: بنا بر فرمایش امام رضا (ع) هر کدام از این موارد به تنهایی نقص است لذا باید هر دو را با هم داشته باشیم تا به سعادت برسیم.
امام جمعه شهرکرد با بیان آثار بیشمار وقف، همگان را به وقف حتی یک آجر توصیه و سفارش کرد و ادامه داد: خداوند به واقفان پاداش قصر‌ها داده است حتی اگر به اندازه یک آجر باشد.
‌نکونام اماکن متبرکه و امامزادگان را اماکن نور و بهشتی خواند که دل‌های ما را نورانی می‌کنند و تصریح کرد: باید این امامزادگان را با استفاده از خیرین و درآمد‌ها و نذورات آن‌ها آباد کرد.
وی اعتمادسازی در هزینه نذورات امامزادگان را مهم برشمرد و عنوان کرد: مردم باید ببینند که این درآمد‌ها در خود امامزادگان هزینه می‌شوند و عمران و آبادانی ایجاد می‌شود که شفاف‌سازی این موارد اعتماد و آرامش را افزایش می‌دهد.
نماینده، ولی فقیه در استان رونق امامزادگان و امکان متبرکه را موجب ارتقای فرهنگ و سلامت ایمانی هر منطقه‌ای برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به بقاع متبرکه ایستادگی در برابر دشمنان و تاثیرگذاری در دین و ایمان جوانان را در پی دارد.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه وقف در استان کمرنگ است، گفت: وقف آثار و برکات بسیاری دارد که رونق فرهنگ مناطق و رشد حوزه‌ها در دنیا و آثار تا ابد در آخرت برای واقف است و بکوشیم همه در زندگی‌هایمان یک وقف داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha