تعزیه‌خوان ۱۰۲ ساله مرودشتی تجلیل شد
کد خبر: 3763666
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

تعزیه‌خوان ۱۰۲ ساله مرودشتی تجلیل شد

گروه فرهنگی ـ در نخستین یادواره «چاووش» شهرستان مرودشت از عبدالهادی کاویانی‌راد معروف به میرزا‌هادی سکوتی با ۱۰۲ سال سن تجلیل شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، نخستین یادواره «چاووش» شهرستان مرودشت با هدف تکریم و تجلیل از چاووش خوانان و تعزیه‌داران بخش سیدان برگزار شد.
این برنامه با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا رستگار، امام جمعه سیدان، غلامی شهردار و اعضای شورای شهر، سردار سجادیان فرمانده سابق انتظامی استان، حبیبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، خانواده شهدا، خیرین، هنرمندان و مردم شریف سیدان برگزار شد.
در این آیین نمونه‌ای از چاووش‌خوانی سنتی همراه با گوشه‌هایی از مجلس تعزیه حضرت شاهچراغ(ع) اجرا شد و در ادامه شهرام صالحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت ضرورت تمسک به آئین‌های ارزشی کهن را یادآور شد و مردم سیدان را واجد خصائص نیکو و ارزشی برشمرد.
سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس هم پیرامون نکوداشت ذخایر فرهنگی و پیشکسوتان تعزیه پرداخت و در ادامه رحیم هودی، بازیگر سینما و تلویزیون گوشه‌هایی از خاطرات گذشته تعزیه‌داران فارس بازگو كرد.
در این آیین از عبدالهادی کاویانی‌راد، معروف به میرزا هادی سکوتی(فرزند زنده یاد میرزا علی جان سکوتی بزرگ) با ۱۰۲ سال سن که در این برنامه به اجرای تعزیه پرداخت، تجلیل شد.
تجلیل از مدیرکل صدا و سیمای فارس، عوامل تعزیه میدانی سیدان و تعزیه‌خوانان محلی، رحیم هودی و پدر شهیدان ساسان و آرمان زارع از دیگر بخش‌های برنامه بود.
انتهای پیام

captcha