همکاری آموزش و پرورش منطقه 10 و مؤسسه دارالتقوی در اجرای طرح تربیت حافظان
کد خبر: 3763684
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

همکاری آموزش و پرورش منطقه 10 و مؤسسه دارالتقوی در اجرای طرح تربیت حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه 10 تهران از همکاری بیشتر با مؤسسه دارالتقوی خبر داد.

همکاری آموزش و پرورش منطقه 10 و مؤسسه دارالتقوی در اجرای طرح تربیت حافظانمحمدرضا اصغری، کارشناس گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه 10 تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با طرح تربیت حافظان قرآن که با همکاری مؤسسه دارالتقوی مبین تهران در سطح مدارس تحت پوشش این منطقه اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تأکید فراوان اسناد بالادستی آموزش و پرورش به امر آموزش قرآن و لزوم توجه به تربیت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان و نیز دارا بودن استعدادهای بالقوه در بین دانش‌آموزان منطقه، نسبت به اجرای طرح‌ تربیت حافظان در منطقه اقدام شد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهدافی که شورای قرآن آموزش و پرورش منطقه ۱۰ در دستور کار قرار داد، توجه به طرح ملی حفظ قرآن با رویکرد حفظ جزء۳۰ بوده و بی‌شک با توجه به گستردگی و تخصصی بودن این طرح؛ از توان و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه نیز در قالب مؤسسه قرآنی دارالتقوی استفاده شده است.
اصغری تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در دو دوره ابتدایی در حال برگزاری است که بار اصلی اجرای این طرح برعهده آموزگاران است و با توجه به طرح‌های تشویقی مناسبی که از سوی وزارتخانه برای آموزگاران، مدیران و حتی مدارس فعال پیش‌بینی شده، با استقبال خوبی مواجه شده‌ایم.
کارشناس گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه 10 تهران گفت: با توجه به نیاز بیشتری که در دوره دوم ابتدایی (پایه‌های چهارم، پنجم و ششم) احساس شده است، در ۲۸ مدرسه و در۶۶ نوبت، دانش‌آموزان از مربیان قرآنی مؤسسه دارالتقوی بهره می‌برند تا ضمن فراگیری و حفظ قرآن از مفاهیم گسترده آن نیز بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: به منظور کیفیت‌بخشی و میزان پیشرفت دانش‌آموزان و نحوه اجرا، ضمن توزیع لوح‌های حفظ که در تمامی کلاس‌ها نصب شده است، مدارس به دو شیوه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در قدم اول، نماینده اجرای طرح ملی حفظ قرآن در منطقه در طول هفته ضمن حضور در مدارس از روند اجرای طرح بازدید می‌کند و در گام بعدی نیز اعضای کمیته ارزیابی منطقه که شامل نمایندگانی از معاونت آموزش ابتدایی و معاونت پرورشی و مدیرعامل مؤسسه دارالتقوی می‌شود، با حضور در کلاس‌ها، روند کیفی اجرای طرح را بررسی می‌کنند.
انتهای پیام

captcha