گفتمان‌سازی در سبک زندگی ‌به باور تبدیل شود
کد خبر: 3763687
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

گفتمان‌سازی در سبک زندگی ‌به باور تبدیل شود

گروه فرهنگی ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به طرح مسئله گفتمان سبک زندگی اسلامی توسط مقام معظم رهبری در این استان، گفت: این طرح گام کوچکی برای رصد وضعیت اجتماعی بر مبنای واقعیت‌های جامعه بوده و این در حالی است که باید گفتمان‌سازی در سبک زندگی باید به باور تبدیل شود.

گفتمان سازی در سبک زندگی باید به باور تبدیل شود

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، حسین فرخنده، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی امروز، 22 آبان‌ماه سال جاری در آئین اختتامیه اولین هم‌اندیشی سبک زندگی با اشاره به پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان هر پنج سال یک بار، افزود: یکی از خلأهای موجود در بحث فرهنگ سازی گفتمان سبک زندگی اسلامی توجه کمتر به داده‌های علمی و واقعیت‌های اجتماعی بوده که این مسئله سبب شده فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری در جامعه کمتر مثمرثمر باشد.
فرخنده، با تاکید بر لزوم شناخت عمیق تر مسائل فرهنگی، گفت: با توجه به طرح مساله سبک زندگی اسلامی در خراسان‌شمالی می‌توان از این مزیت استفاده کرد تا تبدیل به پایلوت فعالیت های سبک زندگی اسلامی شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه باید گفتمان‌سازی این سبک را در جامعه گسترش دهیم، افزود: گفتمان با شعار فرق دارد زیرا که گفتمان، باور و حرکت در عمق و شعار، باید و حرکت در سطح است.
فرخنده با تاکید بر تبدیل بایدها به باورها و جامه عمل پوشاندن به آن، گفت: باید بحث سبک زندگی اسلامی را در جامعه تبدیل به یک نیاز کنیم.
وی گفت: حرکت در این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوانیم بحث گفت و گو و مراقبت از سبک زندگی راا توجه به فشردگی مکانی دنیای امروز منتقل کنیم و این نیاز را یادآوری کنیم تا برای حفظ ارزش‌ها عقلانی تر نگریسته شود.
فرخنده یادآور شد: در این راستا باید از سطح رسمی به غیررسمی و از فعالیت‌های دولتی به مردمی و همگانی کردن آن و تبدیل آن به یک گفتمان و دِغدغه عمومی و بردن آن در سطح خانواده ها و همسالان حرکت کنیم.
وی گفت: تقویت فضای زیست فرهنگی نیز از مواردی است که باید در بحث گفتمان سبک زندگی اسلامی به آن توجه کرد تا این فضا توسعه یابد.
فرخنده اظهار کرد: قطعا معرفت و آموزه‌های دینی و اسلامی از آموزه های بزرگ و عامل اصلی انسجام فرهنگی در کشور محسوب می شوند تا با استفاده از این گفتمان شرایط خوبی در این حوزه فراهم شود.
انتهای پیام

captcha