برپایی نشست «کتابخوان بند»/ فعالیت ۱۶ کتابخانه مشارکتی در زندان‌های فارس
کد خبر: 3763699
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

برپایی نشست «کتابخوان بند»/ فعالیت ۱۶ کتابخانه مشارکتی در زندان‌های فارس

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام هفته كتاب و كتابخوانی، نشست اختصاصی «كتابخوان بند» ویژه زندانیان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن ایام هفته كتاب و كتابخوانی، نشست اختصاصی «كتابخوان بند» امروز، 22 آبان‌ماه ویژه زندانیان در زندان مركزی شیراز برگزار شد.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این مراسم، دومین نشست کتابخوان را یکی از اتفاقات مهم هفته کتاب امسال دانست و گفت: نشست‌های اختصاصی کتابخوان برای اقشار مختلف جامعه همچون پزشکان، اساتید دانشگاه، پاکبانان و ... برگزار می‌شود که کتابخوان بند برای مددجویان زندان یکی از منحصربه فردترینِ این نشست‌ها است.
وی به وجود ١٦ کتابخانه مشارکتی در سطح زندان‌های استان فارس اشاره كرد و گفت: مددجویان زندان‌های فارس با بهره بردن از کتاب علاوه بر زنده نگه داشتن روح امید در خود، اتفاقات خوبی را در رویدادهای کتابخوانی همچون جشنواره کتابخوانی رضوی رقم زده‌اند.
رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به ابیاتی از مولانا جلال الدین بلخی گفت: انسان به هر سمتی که حرکت کند شکل همان را بخود می‌گیرد بنابراین کتاب و کتابخوانی، انسان را به اندیشه‌های والای آن نزدیک می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد: با کتابخوانی و بالا رفتن سطح آگاهی و دانش زندگی پس از آزادی مددجویان پربار باشد و خاطره‌های تلخ را با امید به آینده و حرکت رو به جلو از یاد ببرند.
كیشانی، معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به وجود بیش از ٨٠ هزار جلد کتاب در ١٦ کتابخانه مشارکتی در زندان‌های استان گفت: کتابخوانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در جامعه است که برای تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی باید فضا طوری ترسیم شود که کتاب، نیاز بی پایان جامعه باشد.
وی با تأکید بر اینکه کتابخوانی نباید به قشر خاصی از جامعه اختصاص داده باشد، گفت: ایجاد میل و انگیزه در افکار آحاد جامعه مهم‌ترین موضوع در ترویج کتابخوانی است که نشست خوان کتابخوان بند برای مددجویان، در همین مسیر گام بر می دارد.
كیشانی با اشاره به وجود تعداد زیادی از مددجویان کتابخوان در زندان‌های فارس گفت: استان فارس همواره در حوزه‌های مختلف فرهنگی و به ویژه کتابخوانی جزو سه استان برتر کشور در سالیان اخیر بوده است و امیدواریم با همکاری‌های بیشتر دستگاه‌های فرهنگی از نظر سخت‌افزاری شرایط بهتری هم فراهم شود.
بنا بر این گزارش، در ادامه ٥ کتاب توسط دو کارمند اداره‌کل زندان‌های فارس و ٣ کتاب نیز توسط مددجویان زندان مرکزی شیراز معرفی و از دو کتاب یکی از مددجویان رونمایی شد.
همچنین توسط ستاد اجرایی پایتخت کتاب ایران در شیراز تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای میان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با موضوع گسترش کتاب و کتابخوانی در زندان مرکزی شیراز به امضا رسید.
انتهای پیام

captcha