قرآن کریم باید محور وحدت بین شیعه و سنی قرار گیرد
کد خبر: 3763705
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

قرآن کریم باید محور وحدت بین شیعه و سنی قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- یکی از اعضای موسسه قرآن و عترت شهید نواب صفوی گفت: قرآن کریم باید محور وحدت بین شیعه و سنی قرار گیرد چرا که قرآن، اسلام و حج از مسائل مهم برای هر مسلمانی است.

قرآن کریم باید محور وحدت بین شیعه و سنی قرار گیرد

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدمهدی عبدخدایی، یکی از اعضای مؤسسه قرآن و عترت شهید نواب صفوی در گردهمایی اساتید و پیشکسوتان قرآنی که با محوریت «هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی» امروز، 22 آبان ماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به تاریخچه استعمار و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استعمار هر جا می‌رفت به عنوان آبادانی قدم می‌گذاشت اما به دلیل غارت‌هایی که انجام می‌شد مردم به ستوه آمدند و غارت‌ها به حدی رسید که ملت‌ها، بیداری اسلامی را پیش گرفتند.
وی با اشاره به اینکه در تمام کشورهای اسلامی علیه قدرت‌های خارجی حرکت‌هایی صورت گرفته است، افزود: حرکت اسلامی در این کشور‌ها برای جلوگیری از غارت شکل گرفت اما استعمار برای جلوگیری از حرکت اسلامی ناسیونالیسم، پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم، پان تورانیسم و غیره را مطرح کرد.
یکی از اعضای موسسه قرآن و عترت شهید نواب صفوی بیان کرد: استعمار حرکت اسلامی را با نام ملی‌گرایی سرکوب کرد اما خواست خدا بود که خمینی کبیر برای بیداری ملت‌های مسلمان به پا خیزد و بر تمام کشورها اثر بگذارد.
وی اعلام کرد: هدف استعمار خارجی آن است که نهضت بیداری اسلامی را با نام بیداری عربی قلمداد کند اما در پیروزی انقلاب اسلامی همه مسلمانان پای کار بودند و هستند.
عبدخدایی با اشاره به جایگاه کتاب آسمانی قرآن کریم بین مسلمانان بیان کرد: قرآن کریم باید محور وحدت بین برادران شیعه و سنی قرار گیرد چرا که قران، اسلام و حج از مسائل مهم برای مسلمانان است.
وی در پایان یادآور شد: قرآن کریم ۱۴۰۰ سال است مانند چراغ در میان همه کتاب‌ها می‌درخشد و باید این کتاب الهی را قانون اساسی خود قرار دهیم.
انتهای پیام

captcha