مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3763716
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود» و «برگزاری مراسم بزرگداشت دائره المعارف قرآن کریم» عنوان دو خبر مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 22 آبان‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که عناوین این خبرها را در ادامه می‌خوانید.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز نیز کم‌کار بوده و تا ساعت 15 تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در قم برگزار می‌شود» آورده است: مراسم بزرگداشت سی‌و‌هفتمین سالگرد ارتحال مفسر قرآن آیت‌الله علامه طباطبایی طی دو شب متوالی و با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی در قم برگزار می‌شود. در شب نخست این مراسم، همایش علمی «المیزان و علوم انسانی و اسلامی» با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شامگاه روز چهارشنبه ۲۳ آبان‌ماه در بیت شریف این عالم ربانی برگزار می‌شود.
در این مراسم پس از قرائت تعدادی از مقالات برگزیده، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران و مسئول پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد و پس از آن شرکت‌کنندگان در این همایش از بیانات مرجع عالیقدر و مفسر قرآن حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی‌(مدظله العالی) مستفیض خواهند شد. مجموعه مقالات همایش‌های المیزان و علوم انسانی، اسلامی در دو جلد کتاب پانصد صفحه‌ای به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تدوین و منتشر شده است که در این مراسم رونمایی و تقدیم حاضران خواهد شد.
شب دوم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) نیز در شامگاه روز پنجشنبه ۲۴ آبان ماه ۹۷ و با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع «محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ» برگزار می‌شود که در این جلسه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و همچنین میهمانانی از علمای بلاد و حوزه علمیه نجف اشرف حضور خواهند داشت و از تعدادی شخصیت‌های علمی و تبلیغی تکریم و تقدیر خواهد شد.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «طرح ملی حفظ مسیری طولانی را با سرعت لاک‌پشت طی می‌کند»، «ترتیل صفحه ۵۰۵ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات» و «تلاوتی از «محمد صدیق منشاوی»/ آیاتی از سوره‌های دخان و قدر+صوت» است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، همانند روزهای دیگر، پرکار بوده و تعداد هفت خبر را تا این ساعت منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود» آورده است: دوره آموزش تربیت داور حُسن حفظ قرآن به‌صورت حضوری و مجازی به همت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. این دوره با هدف شناسایی افراد مستعد و دارای ظرفیت در زمینه داوری در رشته حفظ قرآن، با بهره‌مندی از آموزش‌های الکترونیکی و غیر‌حضوری و برای آشنایی با فنون و مهارت‌های عمومی و اختصاصی داوری و شیوه‌های داوری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود. داوطلبان با شرایط تحصیلی حداقل دیپلم و یا اتمام پایه دو حوزه علمیه، حداقل 18 سال و تسلط به تجوید سطح یک می‌توانند در این دوره نام‌نویسی کنند.
شرط دریافت گواهینامه درجه سه، حفظ 10 جزء قرآن، گواهینامه درجه دو، حفظ 20 جزء از قرآن و برای داوطلبان گواهینامه درجه یک، حفظ کل قرآن ضروری است. همچنین هر کدام از این گواهینامه‌ها فقظ برای داوری مسابقات حفظ در رشته ذکرشده است، امّا دارندگان گواهینامه درجه یک می‌توانند در تمامی مسابقات حفظ به امر داوری بپردازند. منابع آزمون مقدماتی، آیین‌نامه داوری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی است. پذیرفته‌شدگان در دوره حضوری سه روزه طی 28 تا 30 آذرماه در استان قم حضور پیدا می‌کنند. در ادامه، کارگاه مجازی و حضوری داوری بنا بر شهر محل سکونت شرکت‌کنندگان برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این دوره می‌توانند به پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن به نشانی http://qoranhefz.ir مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل پرهیز از رابطه دوستانه با کفار در آیه‌ای از قرآن، صبر یعنی در مشکلات زندگی ایمان‌مان را حفظ کنیم +فیلم، تکریم خادمان قرآنی همچنان منتظر تصمیم رئیس‌جمهور، روضه‌ خوانی میثم مطیعی برای حضرت سکینه(س)، اثرگذاری معنوی شهدا نمونه‌ای از امدادهای غیبی خداوند و درخواست مسلمانان برای نفرین کفار و عکس‌العمل پیامبر(ص) است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز تعداد هشت خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «اربعین امسال چند درصد زائر بار اولی را به خود دید؟» آورده است: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برای چهارمین سال پیاپی اقدام به اجرای نظرسنجی از زائران و شرکت‎کنندگان در پیاده‌روی اربعین حسینی کرده است. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور، مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند. نظرسنجی اربعینی ایسپا با حجم نمونه ۱۴۹۱ نفر بین روزهای ۶ تا ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ با همکاری شعب ایسپا در استان‎های ایلام و خوزستان عملیاتی شده است.
براساس یافته‌های این گزارش، ۲۹.۸ درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند که اولین بار است در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند. ۵۱.۴ درصد از پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند که به جز راهپیمایی اربعین، قبلا برای زیارت به عتبات عالیات مشرف شده‌اند. همچنین ۸۷.۱ درصد زائران اعلام کرده‌اند که سال آینده نیز در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.
۵۵.۳ درصد پاسخگویان با وسیله عمومی و ۴۴.۱ درصد با وسیله شخصی از شهر خود تا مرز ایران مسافرت کرده بودند که ۳۹.۱ درصد از پاسخگویان که از وسیله نقلیه برای این سفر از شهر خود تا مرز استفاده کرده بودند رضایت زیاد و بسیار زیاد، ۵۱.۸ درصد متوسط و ۹.۱ درصد رضایت کم و خیلی کم داشته‌اند. در سؤالات دیگری از پاسخگویان در خصوص رضایت از حمل و نقل در کشور عراق (از مرز تا شهرهای زیارتی و بالعکس) نظرخواهی شده است که ۲۹.۹ درصد از پاسخگویان وضعیت حمل و نقل در داخل کشور عراق از مرز ایران تا شهرهای زیارتی را خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند، ۳۵ درصد متوسط و ۳۵ درصد ضعیف و خیلی ضعیف اعلام رضایت کرده‌اند. همچنین پاسخگویان میزان رضایت خود را از وضعیت حمل و نقل در کشور عراق از شهرهای زیارتی تا مرز ایران ۳۴.۳ درصد متوسط، ۲۴.۸ درصد خوب و خیلی خوب و ۱۰.۱ درصد ضعیف و خیلی ضعیف اعلام کرده‌اند.
دیگر عناوین این صفحه در روز جاری شامل دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی برگزار می‌شود، ساخت بقعه امامزاده جدید در کشور ممنوع!، ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت گردشگری امامزادگان، احکام دین عامل توجه همه‌ مسلمانان و ایرانیان به علوم مختلف، پذیرایی از 160 هزار زائر کربلا در موکب حضرت فاطمه معصومه(س)، دهه محسنیه؛ افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد، اجتماع عظیم عزاداران اردو زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد، حواسمان به حجتیه‌ای‌ها باشد، است.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز تا ساعت 15 تعداد دو خبر با عناوین «200 رشته جدید در حوزه علمیه طراحی شده است» و «دهمین همایش بین‌المللی سیره علوی فراخوان داد» منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز اصلا به روز نشده و هیچ خبری را منتشر نکرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «مراسم بزرگداشت «دائره المعارف قرآن کریم» برگزار می‌شود» آورده است: مدیر گروه دائره المعارف‌های قرآن کریم پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری مراسم بزرگداشت دائره المعارف قرآن کریم خبر داد.
حجت‌الاسلام علی خراسانی با اعلام این خبر گفت: مراسم بزرگداشت دائره المعارف قرآن کریم، با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام حسن طارمی‌راد، مدیر علمی دانشنامه جهان اسلام برگزار خواهد شد. این مراسم همزمان با هفته وحدت و در روز ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در ابتدای خیابان معلم برگزار می‌شود.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل حرکت بخش مردمی در مسیر قانون، فعالیت‌های بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن آغاز شد و نحوه تقسیم وظایف دستگاه‌های عضو کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز به روز نشده و تا این ساعت هیچ خبری را منتشر نکرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «دوره آموزشی تربیت داور مسابقات قرآن برگزار می‌شود» آورده است: دوره آموزش تربیت داور حُسن حفظ قرآن به‌صورت حضوری و مجازی به همت مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. این دوره با هدف شناسایی افراد مستعد و دارای ظرفیت در زمینه داوری در رشته حفظ قرآن، با بهره‌مندی از آموزش‌های الکترونیکی و غیر‌حضوری و برای آشنایی با فنون و مهارت‌های عمومی و اختصاصی داوری و شیوه‌های داوری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
داوطلبان با شرایط تحصیلی حداقل دیپلم و یا اتمام پایه دو حوزه علمیه، حداقل 18 سال و تسلط به تجوید سطح یک می‌توانند در این دوره نام‌نویسی کنند.
شرط دریافت گواهینامه درجه سه، حفظ 10 جزء قرآن، گواهینامه درجه دو، حفظ 20 جزء از قرآن و برای داوطلبان گواهینامه درجه یک، حفظ کل قرآن ضروری است. همچنین هر کدام از این گواهینامه‌ها فقظ برای داوری مسابقات حفظ در رشته ذکرشده است، امّا دارندگان گواهینامه درجه یک می‌توانند در تمامی مسابقات حفظ به امر داوری بپردازند. منابع آزمون مقدماتی، آیین‌نامه داوری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی است. پذیرفته‌شدگان در دوره حضوری سه روزه طی 28 تا 30 آذرماه در استان قم حضور پیدا می‌کنند. در ادامه، کارگاه مجازی و حضوری داوری بنا بر شهر محل سکونت شرکت‌کنندگان برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این دوره می‌توانند به پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن به نشانی http://qoranhefz.ir مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «دورن؛ نخستین شهر آلمانی که صدای اذان در آن طنین‌انداز شد»، «زندگی نامه شهيد الماس غنيمی»، «برکت مال در انفاق و صدقه دادن است»، «منفورترین مردم نزد خداوند چه کسی است؟» و «مختصری از زندگینامه حضرت سکینه(س)» است.
انتهای پیام

captcha