به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه همواره جهان استکبار در طراحیهای دلخواه خود در تاریخ 3 تجربه را آزموده است، اظهار کرد: این تجربیات شامل تهاجم سخت(استعمار کهنه)، تهاجم نیمه سخت(استعمار نو) و تهاجم نرم(استعمار فرانو) است.
وی با بیان اینکه نگاه پژوهشی در حال حاضر در حوزه استعمار فرانو است، ادامه داد: در استعمار نو باید به جامعه هدف تهاجم کرد. مراکز قدرت را تصرف و منابع مالی آن را نیر مصادره کرد اما در استراتژی استعمار فرانو دو حوزه مدیریت اندیشه و ادراک و بسترسازی برای ایجاد زمینه تسلیم بسیار مهم و قابل تأمل است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه اکثر اندیشمندان جهان استعمار بر این باور هستند که باید اندیشه انسانها را مدیریت کرد، گفت: چرا که انسانها فرزند اندیشه خود هستند. آنان بر این باورند که باید مدیریت ادراکی داشت تا بتوان انسانها را در قطاری سوار کرد که ایستگاه آن تعلیم است.
رئیس کمیته همکاری استان بوشهر با بیان اینکه سران استکبار به بسترسازی جهت سقوط و وابستگی کامل اعتقاد فراوانی دارند، اظهار کرد: آنان معتقد هستند که هویتها باید مجازی باشد لذا هویتهای حقیقی و دین ملتها را گرفته و آنان را در همه عرصهها وابسته کردهاند.
تهاجم جدی جهان اسکتبار در عرصه تربیت است
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه نتیجه استعمار فرانو جهان استکبار وابستگی فکری، عملی، سیاسی، اقتصادی و... بوده، اظهار کرد: این تهاجم در طول تاریخ بی نظیر بوده است؛ لذا امروز جهان مورد تهاجم جدی جهان اسکتبار در عرصه تربیت است.
وی با اشاره به اینکه تمام مکاتبی که در جهان به عنوان معماران تربیت شناخته شدهاند، بر استفاده از انسانیت اجماع کردهاند، افزود: انقلاب اسلامی ایران تجلی نوین از داشتههای قرآنی است که پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) آن را به جامعه جهانی عرضه داشتند.
حجتالاسلام صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه نظم نوین جهان در تهدید تربیت جهان استکبار است، گفت: انقلاب اسلامی فرصت تحولی تربیت است که حوزه و مراکز آموزشی خط مقدم آن هستند. سهام ابرقدرتهای رسانهای جهان در دست صهیونیستهاست. راهبرد آنان این است که باید فکرها را مدیریت کرد تا جامعه در مسیری که میخواهند، قرار گیرد. امروز در تهاجم پر حجم انحراف تربیتی جهان استعمار هستیم و اسلام دریچهای نو در زمینه تربیت بر روی جهان گشوده است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در تحول بنیادین که به عنوان مهندسی نوین تربیتی از آن یاد میشود را باید از خود شروع کنیم، اظهار کرد: اگر ما حوزه تربیت را مدیریت نکنیم، قطعا سیستم تربیت جهان استکبار که بر روی دانش تهاجمی طاراحی شده است، ما را مدیریت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه علمیه ظرفیت و فرصت است، ادامه داد: نوجوانان و جوانان به عنوان مدیران آینده کشور ظرفیت آمادهای هستند که تحولی بنیادین را در زمینه تعلیم و تربیت آنان ایجاد کنیم. ستاد همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش، عاملی برای تولید بزرگترین ثروت کشور که نیروی انسانی پرورش یافته مکتب اهل بیت(ع) است، هست.
همچنین در ادامه قاسم علی خدابنده، مدیر کل آموزش و پروش خراسان رضوی، با بیان اینکه این نشست سالانه به منظور بهره مندی از ظرفیتهای حوزه علمیه برای آموزش و پرورش و به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین برپا شده است، اظهار کرد: قطعا اجرای سند بنیادین اصلیترین وظیفه آموزش و پرورش در شرایط فعلی است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصهای اصلی اجرای سند تحول توسعه مشارکتهای حوزه و آموزش و پرورش است، ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد سند تحول، رویکردی تقویتی و فرهنگی است و در آن به تبدیل مدرسه به کانونی فرهنگی تأکید بسیاری شده است؛ لذا حوزههای علمیه قطعا در تولید محتوا، تقویت نیروی انسانی، تحقیق و پژوهش کمک بسزایی به آموزش و پرورش خواهند کرد.
اخلاق مداری از اصول اولیه تعلیم و تربیت اسلامی است
خدابنده با اشاره به اینکه فلسفه تعلیم و تربیت در کشور بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی و تعالیم عرفانی است، گفت: توجه به اخلاق اسلامی و اخلاق مداری از اصول اولیه تعلیم و تربیت اسلامی است لذا حوزههای علمیه در دادن الگوهای عملی و نظری و تبیین ارزشهای اسلامی میتوانند آینده روشنی را رقم بزنند.
انتهای پیام