افزایش هزینه‌های دارو و درمان، وضعیت بیماران کلیوی را دشوار کرده است
کد خبر: 3763779
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

افزایش هزینه‌های دارو و درمان، وضعیت بیماران کلیوی را دشوار کرده است

گروه اجتماعی ــ مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ضمن تأکید بر حمایت خیران در حوزه سلامت گفت: افزایش هزینه‌های دارو و درمان، وضعیت بیماران کلیوی را دشوار کرده است.

افزایش هزینه‌های دارو و درمان، وضعیت بیماران کلیوی را دشوار کرده استبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی 22 آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی، اظهار کرد: از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در کشور ما به نام هفته ملی حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش پیوند کلیه استان زنجان در سال 94 راه‌اندازی و بخش آزمایشگاه و مراکز کلینیکی تکمیل شده، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مرکز خیریه دیالیز با ۳۰ تخت در هفته آینده در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به تکمیل بخش اداری و آموزشی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که تا پایان امسال خوابگاه مهمانسرای این انجمن برای رفاه بیشتر مراجعه‌کنندگان افتتاح شود.
وی، دیابت و فشارخون بالا را عامل اصلی نارسایی کلیوی در زنجان دانست و تصریح کرد: روزانه 90 بیمار در سه شیفت در مرکز دیالیز این انجمن خدمات دریافت می‌کنند و از آنجایی که دیالیز نارسایی‌هایی را به همراه دارد، این بیماران نیازمند مراقبت هستند که در این راستا نیاز به تکمیل همه بخش‌های مرتبط با این امر است.
طهماسبی افزود: حمایت از بیماران کلیوی وظیفه این انجمن است و آموزش و پیشگیری به ویژه بیماری‌های دیابت و فشارخون را از اولویت‌های کاری خود می‌داند.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با تاکید برامر پیشگیری از بیماری، یادآور شد: پیشگیری کم‌هزینه‌تر از درمان است، بنابراین باید به این امر مهم توجه شود.
وی ضمن تأکید بر حمایت خیران از بیماران کلیوی و ارائه خدمات بهتر توسط این انجمن خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلف به بیماران مشاوره داده می‌شود و همچنین بیماران کلیوی برای بهبود، نیاز به ورزش دارد و باید برای توسعه و راه‌اندازی فعالیت‌های ورزشی، مردم خیر دست این انجمن را بگیرند.
این مسئول به افزایش هزینه‌ها در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه‌ها در همه بخش‌ها به خصوص تامین دارو و درمان تاثیر بسیاری گذشته که این مهم در اهداف و عملکرد انجمن تاثیری ندارد و این انجمن به دنبال تحقق همه اهداف خود است.
انتهای پیام
captcha