پیش‌نشست همایش «امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3763787
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
فردا؛

پیش‌نشست همایش «امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان» برگزار می‌شود

گروه معارف _ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌وگو با ادیان گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب قم فردا 23 آبان میزبان پیش نشست‌های همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان خواهد بود.

پیش‌نشست همایش «امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، احمد رضا مفتاح، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم عصر امروز 22 آبان در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا (ع) و گفت‌و‌گو با ادیان گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در کنار فعالیت‌های علمی و آکادمیک خود در رشته‌های مختلف رویکرد گفت و گو بین‌الادیان و تقریب بین‌المذاهب را دنبال می‌کند زیرا بر این باور هستیم که مطالب علمی مطرح شده فقط در حد کتاب و مقاله‌های علمی باقی نماند و فعالیت‌های علمی که انجام می‌دهیم بتواند خود را در سطح جامعه و اجتماع نشان دهد.
وی افزود: ارتقاء دانش ادیانی و هم چنین کسب اطلاعات در حوزه مذاهب مختلف به ما کمک می‌کند تا در برخوردهای افراط‌آمیز و خشونت‌های احتمالی صبر و تحمل و مدارا داشته باشیم.
مفتاح با بیان این که همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌و‌گو با ادیان در مشهد مقدس برگزار خواهد شد بیان کرد: در راستای فعالیت‌های گفت‌و‌گویی که دانشگاه ادیان و مذاهب انجام می‌دهد این افتخار را داریم تا در کنار آستان قدس رضوی میزبان پیش نشست‌های همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌و‌گو با ادیان با عنوان گفت‌و‌گوی ادیان با تاکید بر خدامحوری باشیم .

وی افزود: مجموعه هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب فعالیت‌های قابل توجه‌ای خواهند داشت لذا اعضای هیئت علمی دانشگاه در حال تدوین و نگارش ده مقاله برای همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گو با ادیان هستند.

وی با اشاره به اسامی سخنرانان در پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گو با ادیان را که روز چهار شنبه ۲۳ آبان ماه در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود افزود: سخنرانی ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام عبد خدایی، دبیرعلمی همایش، حجت‌الاسلام شیرازی، مسئول کمیسیون خدامحوری در دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام تسخیری، رئیس مرکز گفت‌و‌گوی دانشگاه ادیان و مذاهب از جمله برنامه‌های پیش همایش است.
انتهای پیام

captcha