خیرین به خوابگاه سازی ورود کنند
کد خبر: 3763797
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰

خیرین به خوابگاه سازی ورود کنند

گروه اجتماعی- مدیرکل صداوسیمای خراسان‌شمالی گفت: با توجه به نیاز دانشجویان استان به خوابگاه باید خیرین به این حوزه ورود کنند که در این راستا نقش اوقاف در جهت دهی نیات واقفین بسیار حائز اهمیت است.

خیرین به خوابگاه سازی ورود کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی،حمید قربانی جم، مدیرکل صدا و سیمای استان امروز ۲۲ آبان ماه سال جاری در همایش وقف و رسانه با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای استان، اظهارکرد: باید وقف های جدید در راستای رفع نیاز های استان به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانشجویان استان با کمبود خوابگاه مواجه هستند، افزود: با توجه به آسیب هایی که دانشجویان را در خوابگاه‌های خصوصی و خانه‌های استیجاری تهدید می کند، در این راستا باید واقفین و خیرین به این حوزه نیز ورود کنند.

 وی با تاکید بر پاسداری از هویت ملی، گفت: هویت ما فقط در مرزهای جغرافیایی نیست بلکه مرزهای فرهنگی و اعتقادی را باید پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه پاسداران اصلی کسانی هستند که در حفاظت از فرهنگ و اعتقادات به شهادت می رسند، افزود: وقف تنها در بحث مال و دارایی خلاصه نمی شود بلکه می تواند معنوی و فرهنگی نیز باشد.

وی اظهار داشت: در دنیایی امروز، رسانه سالاری در دنیا حاکم است و رسانه های رنگارنگی فعالیت دارند که می خواهند هویت ملی ما را از بین ببرند.

قربانی جم یادآور شد: کشور ما جامعه جوانی دارد که لازم است با کارهای خیر بیشتر آشنا شوند تا عناصر ملی تقویت و دشمنان نتوانند آسیبی به جامعه وارد کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار و کردار ما برگرفته از سنت های ما هستند و نباید تغییر کنند، گفت: فردگرایی آسیب زیادی به جامعه ما وارد می کند.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی نیز در این همایش با اشاره به افزایش ارزش ریالی موقوفات استان بعد از انقلاب، تعداد وقف‌های استان قبل از انقلاب را حدود سه هزار و بعد از انقلاب افزون بر دو هزار و ۵۰۰ مورد ذکر کرد.

وی افزود: از دهه وقف سال گذشته تا امروز ۱۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اجرای نیت شده است.

وی گفت: اکنون در خراسان‌شمالی پنج هزار و ۵۷۵ موقوفه با ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه به ثبت رسیده است.

 آسوده ادامه داد: در مدت یک سال گذشته به همت اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و امامزادگان در بخش تنظیم اولیه اسناد اجاره رقبات وقفی ۲۷۶ سند اجاره تنظیم کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در مورد این موقوفات از ابتدا هیچ‌گونه سند اجاره تنظیم نشده بود و متصرفان اجاره‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما اکنون این موقوفات احیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته شمار تجدید و تمدید اسناد اجاره رقبات وقفی سطح استان هزار و ۵۶۴ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: تمدید و تجدید اسناد اجاره ویژه کسانی است که مدت‌زمان اجاره آن‌ها در موقوفات به اتمام رسیده و اکنون تمدید شده است.

آسوده با اشاره به اینکه همچنین در این مدت در استان ۲۰ طرح جامع امامزادگان تهیه و تصویب شده است، خاطرنشان کرد: امامزادگانی که کار عمرانی می‌کنند باید بر اساس طرح جامع پیش رفته و کارهای خود را اجرایی کنند و بدون‌ طرح جامع به هیچ امامزاده‌ای اجازه ساخت‌وساز و فعالیت عمرانی نمی‌دهیم.

انتهای پیام.

captcha