۶ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید
کد خبر: 3763806
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
در هفته وقف؛

۶ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسید

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام گفت: همزمان با آغاز دهه وقف از ۱۵ آبان تا اکنون ۶ وقف جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

۶ وقف جدید در تربت‌جام به ثبت رسیداحمد محمدیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای امسال 25 وقف در این شهرستان به ثبت رسید و طی همین بازه زمانی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان توانست رتبه اول وقف در استان را از آن خود کند.

وی این موقوفات را شامل مسجد، خانه عالم، مجتمع فرهنگی-مذهبی، آب و اراضی و مغازه تجاری دانست و اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 38 موقوفه کشف شده که توسط افراد خیر طی سال‌های گذشته وقف گردیده، اما ثبت نشده بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام افزود: 540 موقوفه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 58 موقوفه منفعتی و 482 موقوفه دیگر انتفاعی است.

محمدیان تعداد مساجد ثبت شده در سامانه جامع موقوفات این شهرستان را 330 باب معرفی کرد و افزود: از این تعداد 220 خادم ثابت مساجد از طریق کارگاه خادمین بیمه شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌جام اضافه کرد: 11 مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم با 400 قرآن آموز در قالب 15 کلاس حفظ زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام فعالیت دارند.

دیدار با فرماندار، ائمه جمعه تشیع و تسنن، استقرار ایستگاه مشاوره وقف، نشست با اصحاب رسانه و تجلیل از یاوران وقف تربت‌جام از اهم برنامه‌های اجرا شده در دهه وقف امسال این شهرستان است.

انتهای پیام

captcha