لزوم تشکیل انجمن ناشران در ایلام
کد خبر: 3763809
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

لزوم تشکیل انجمن ناشران در ایلام

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بر راه‌اندازی انجمن ناشران در این استان تأکید کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه در سال قبل انتشار کتاب در ایلام ۵۲ درصد رشد داشته است.

لزوم تشکیل انجمن ناشران ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام عصر روز گذشته، 22 آبان‌ماه در نشست ناشران استان ایلام که به همت مؤسسه اقلیم هشت ایلام برگزار شد، با بیان اینکه لازمه کمک این اداره‌کل به ناشران استان راه‌اندازی و ثبت انجمن ناشران است، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه ناشران انجمنی ثبت شده در استان ایلام نداریم و ساز و کارهای ذیحسابی اجازه کمک به ما نمی‌دهد مگر این‌که ناشران در قالب یک انجمن سازمان پیدا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد، اضافه کرد: جناب وزیر در سفر به ایلام برای هر انجمنی مبلغ 20 میلیون تومان کمک کردند و متأسفانه ما به خاطر فقدان انجمن ناشران نتوانستیم این مبلغ را برای ناشران استان جذب کنیم .
خودآموز با اشاره به اینکه بر اساس آمار خانه کتاب ایران، در شش ماه‌ی نخست امسال نسبت به دوره‌ی مشابه در سال قبل انتشار کتاب در ایلام 52 درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت 81 عنوان کتاب منتشر شده و 123 عنوان نیز ثبت شده است .
وی در مورد شمارگان کتاب‌های منتشر شده در استان ایلام در شش ماهه‌ی اول سال 97 اعلام کرد: از نظر شمارگان کتاب نیز شاهد رشد فعالیت ناشران هستیم به طوری که شمارگان از 120 هزار جلد به 150 هزار جلد افزایش یافته است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به موضوع گرانی‌های اخیر حوزه نشر نیز پرداخت و گفت: در حوزه‌ی قیمت با افزایش 43 درصدی بهای کتاب در ایلام روبه‌رو بوده‌ایم .
خودآموز از رشد آثار ناشران ایلام در بخش ترجمه خبر داد و گفت: امسال با 14 ترجمه شاهد رشد 250 درصدی بخش ترجمه در بین آثار هستیم در حالی که ناشران ایلامی با 109 عنوان تألیف رشد 42 درصدی را رقم زدند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نشر صبح آراد، هاوار و سوره‌های عشق را به عنوان فعال‌ترین ناشران استان ایلام در شش ماهه نخست 97 نام برد، گفت: 65 میلیون تومان در کمیته استانی خرید کتاب و 30 میلیون تومان در کمیته خرید مرکز موافقت و خریداری شده است .
مراد جلیلیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز در این نشست از خرید 112 عنوان کتاب انتشار یافته در ایلام به مبلغ 111 میلیون تومان در طول یک سال گذشته خبر داد .
وی گفت: برای شناساندن نویسندگان، ناشران و آثار تولید شده در استان ایلام در تمام کتابخانه‌های استان قفسه ایلامشناسی راه‌اندازی شده است و مراجعه کنندگان می‌توانند از این طریق با آثار ناشران و نویسندگان بومی بیشتر آشنا شوند .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: متاسفانه آثار تولیدی ناشران ایلامی که بعضاً کیفیت فیزیکی و محتوایی مناسبی ندارند، که باید به این نکته توجه داشت چون رعایت کیفیت فیزیکی و محتوایی به آینده هر ناشر کمک خواهد کرد .
جلیلیان گفت: از شما انتظار داریم این کاغذها که سرمایه ملی هستند را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید تا ماندگاری آن‌ها در قفسه‌های کتابخانه‌ها بیشتر شود و مردم بیشتر از آن‌ها استفاده کنند .
مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خواستار ایجاد ساز و کاری شد که منجر به کاهش تولید آثار بی کیفیت و ضعیف در صنعت نشر استان ایلام شود
انتهای پیام
captcha