مهارت و خوداتکایی، تسریع‌گر فرآیند تولید، اشتغال و کار‌آفرینی است
کد خبر: 3763815
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱
آقازاده:

مهارت و خوداتکایی، تسریع‌گر فرآیند تولید، اشتغال و کار‌آفرینی است

گروه اجتماعی - استاندار مرکزی بابیان اینکه مهارت و خوداتکایی تسریع‌گر فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی است، تصریح کرد: امروز استان به نیروهای ماهر و جمعیت پویا و تحول‌آفرین نیاز دارد و این رفع نیاز مستلزم این است که آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها در این مسیر ثابت‌قدم باشند.

مهارت و خوداتکایی، تسریع‌گر فرآیند تولید، اشتغال و کار‌آفرینی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش که عصر روز گذشته در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، بابیان اینکه مهارت و خوداتکایی تسریع‌گر فرآیند تولید، ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی است، تصریح کرد: امروز استان به نیروهای ماهر و جمعیت پویا و تحول‌آفرین نیاز دارد و این رفع نیاز مستلزم این است که آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها در این مسیر ثابت‌قدم باشند.
وی تأکید کرد: نظام آموزشی مبتنی بر مهارت و درس همخوان منطبق با معیارهای اسلامی و انقلابی از ویژگی‌های یادگیری الهام گرفته شده در فلسفه تعلیم و تربیت است. آموزش و پرورش و حتی دیگر دستگاه‌ها باید بر این مقوله اهتمام ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی همچنین بر توجه به نیروهای کارآمد و ماهر برای رشد ابعاد مختلف نظام تأکید کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی باید به گونه‌ای تدوین شود که فارغ‌التحصیلان در قالب نیروی ماهر و تاثیرگذار در بخش صنعت، مقوله‌های اجتماعی، فرهنگی و ... نقش‌آفرین بوده و مسیر حرکتی کشور را به سمت اهداف توسعه‌محور تسریع بخشند.
آقازاده با بیان اینکه همه برای رشد و توسعه اهداف آموزش و پرورش وظیفه همکاری دارند، با تشکیل شورای مهارت‌آموزی در سطح استان موافقت کرد و گفت: دستگاه‌های متولی به خصوص دستگاه‌های تاثیرگذار در این حوزه وظیفه دارند آموزش و پرورش را حمایت کنند.
به گزارش ایکنا، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی نیز بر توجه خانواده‌ها و جامعه به حفظ استقلال نوجوانان تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان باید مسئولیت‌پذیر تربیت شوند. عدم توجه به استقلال و مسئولیت‌پذیری قطعا آینده آنان را به خطر می‌اندازد.
حقیقی با اشاره به اینکه مسولیت‌پذیری نوجوانان و کودکان دانش‌آموز باید تقویت شود، بیان کرد: بررسی گام به گام و اثربخش طرح‌‌ها از جمله موارد مهم و مورد توجه است که باید برای آن طرح و برنامه کاربردی تعریف کرد.
وی از روش‌های تربیتی بسیاری از خانواده‌ها انتقاد کرد و افزود: روش‌های تربیتی حال حاضر خانواده‌ها برای استقلال فرزندانشان صحیح نیست، رشد این افراد با همین شیوه تربیتی آنان و در نهایت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند. خانواده‌ها فرزندان را وابسته تربیت می‌کنند که به تنهایی از عهده انجام امور بر نمی‌آیند.
معاون استاندار استقلال‌طلبی، تقویت باور دینی، انضباط فردی و اجتماعی را از جمله شاخصه‌های مهم تربیتی نوجوانان برشمرد و اظهار کرد: برای جلوگیری از تربیت وابسته اجرای طرح واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان اقدامی تاثیرگذار است. اما باید توجه کرد تمام ملاحظات در نظر گرفته شده و خانواده‌ها کاملآ توجیه شوند تا از بروز شبهه و شائبه جلوگیری شود.
حقیقی گفت: اجرای واگذاری بخشی از مسئولیت‌های مدارس به دانش‌آموزان و تغییر ساعات درسی می‌تواند به صورت پایلوت و محدود در برخی مدارس اجرایی شود. پس از مدتی نتایج به شورا جهت توسعه طرح یا حذف طرح ارائه شود.
انتهای پیام

captcha