جایگاه متقین و آثار تقوا
کد خبر: 3763817
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

جایگاه متقین و آثار تقوا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به جایگاه متقین و آثار تقوا، اظهارکرد: مهم‌ترین اثر تقوا نجات و رستگاری انسان است.

نجات و رستگاری؛ مهم‌ترین آثار تقوا

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، امام جمعه خرم‎آباد شامگاه سه‌شنبه، ۲۲ آبان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن در مسجد صاحب الزمان(عج) منطقه ماسور خرم‎آباد، با بیان نکات تفسیری آیه ۶۱ سوره زمر با مضمون «وَ يُنَجِّي اللَّهُ الَّذِينَ اتَّقَوْا بِمَفازَتِهِمْ لا يَمَسُّهُمُ السُّوءُ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ» اظهار کرد: آیه ۶۱ سوره زمر وضعیت متقین در روز قیامت را بیان می‌کند این در حالی‌است که مردم در قیامت دو دسته مجرم یا متقین هستند.
وی با ذکر این مطلب که خداوند در قیامت وقتی جایگاه انسان‌ها را مشخص می‌کند آنان را به دو دسته تقسیم می‌کند، افزود: مجرمین در روز قیامت روسیاهی هستند و جایگاه آنان دوزخ است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که متقین و مؤمنان جایگاه بهشتی دارند و در قیامت سربلند هستند، بیان کرد: مؤمنان اهل نماز بوده، خمس و زکات را پرداخت می‌کردند و اهل عدل و انصاف بودند.

نجات اهل تقوا
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در روز قیامت خداوند متعال اهل تقوا را نجات می‌دهد، خاطرنشان کرد: در قیامت اهل تقوا حزن و اندوه ندارند کمااینکه این آیه به انسان امید و آرامش می‌دهد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که اهل تقوا از جایگاه امن و امان برخوردار بوده و هیچ آفتی متوجه آنان نیست، ادامه داد: امنیت نعمت بزرگی است و انسان باید قدردان نعمت امنیت باشد.
این مفسر قرآن‎کریم با ذکر این مطلب که بالاترین مصیبت برای انسان این است که انسان امنیت نداشته باشد، اضافه کرد: امنیت بالاترین نعمت است.
وی به جایگاه پُر از نعمت و ناز اهل تقوا در قیامت اشاره کرد و گفت: در قیامت اهل تقوا از لذات بهشتی برخوردار هستند این در حالی‌است که اهل تقوا در بهشت جاودانه هستند .
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که خداوند در آیه ۶۱ سوره زمر مهم‌ترین اثر تقوا را نجات و فلاح و رستگاری می‌‌داند، به آثار تقوا اشاره و عنوان کرد: تقوا وسیله نجات و رستگاری انسان است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که تقوا سپری برای آفات درونی و آتش جهنم است، ادامه داد: تقوا مایه قدرت و آرامش انسان است.

تقو و سیر و سلوک معنوی
امام جمعه خرم‌آباد تقوا را مهم‌ترین وسیله سیر و سلوک معنوی دانست و افزود: تقوا انسان را به خدا نزدیک می‌کند این در حالی‌است که در بیانی آمده است انسان بدون تقوا به مقام معنوی نمی‌رسد.
این مفسر قرآن‌کریم بصیرت و تشخیص حق از باطل را اثر دیگر تقوا برشمرد و با ذکر این مطلب که تقوا موجب بصیرت است، خاطرنشان کرد: قبولی اعمال اثر دیگر تقوا است چراکه خداوند عمل با تقوا را قبول می‌کند.
وی آمرزش گناهان را اثر دیگری از تقوا برشمرد و با ذکر این مطلب که اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند بدی‌هایش را می‌پوشاند، اضافه کرد: تقوا سبب بهره‌مندی از هدایت الهی و نجات از سختی‌ها است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که اهل تقوا در صراط مستقیم هستند، ادامه داد: بهره‌مندی از نعمت‌‌های بهشتی اثر دیگر تقوا است.

انتهای پیام

captcha