پایان مرحله نخست مسابقات ملی قرآن قطر
کد خبر: 3763831
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

پایان مرحله نخست مسابقات ملی قرآن قطر

گروه بین‌الملل ـ مرحله نخست بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن قطر موسوم به رقابت‌های قرآنی «شیخ جاسم بن محمد ثانی» در بخش آقایان، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العرب الیوم؛ مرحله نخست بیست‌وپنجمین دوره مسابقات ملی قرآن قطر در رشته حفظ کل قرآن به همراه ترتیل و تجوید ویژه آقایان مقیم قطر امروز (23 آبان‌ماه) پایان می‌یابد.

مرحله نخست این مسابقات از روز یکشنبه(20 آبان‌) در بخش آقایان آغاز شد و ملیت‌های مقیم قطر در رشته حفظ کل قرآن به همراه تلاوت و تجوید به رقابت پرداختند. 

همچنین، مرحله نخست رقابت بانوان ملیت‌های مختلف مقیم قطر در رشته حفظ کل قرآن کریم از روز شنبه(19 آبان‌) آغاز شد و دیروز به کار خود پایان داد.

بیست و پنجمین مسابقات قرآنی شیخ جاسم با حضور 1600 شرکت کننده ویژه زنان و مردان شهروند و مقیم قطری در سه بخش رشته حفظ قرآن ویژه شهروندان قطری و در دو بخش بانوان و آقایان، رشته حفظ کل قرآن ویژه ائمه، معلمان، مؤذنان و قاریان برجسته‌ای  که از ملیت‌های مقیم کشور قطر باشند، و حفظ کل به همراه تجوید و ترتیل  ویژه عموم ملیت‌های مقیم قطر در حال برگزاری است. رقابت بخش‌های مختلف این مسابقات هفته آینده برگزار خواهد شد.

کمیته برگزاری این مسابقات در این باره تصریح کرد: مسابقات قرآن شیخ جاسم یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مسابقات قرآنی در قطر از نظر رشته‌های رقابتی و جوایز به شمار می‌رود که با هدف تقویت حفظ، تلاوت و تدبر در قرآن کریم برگزار می‌شود.

این کمیته افزود: تلاش برای تربیت نسل حافظ قرآن و خدمت به اهل قرآن که از اولویت‌های وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر است، از دیگر اهداف این رقابت‌ها به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha