الگوگیری از شهدا نیاز امروز کشور است
کد خبر: 3763837
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
آیت‌الله عاملی:

الگوگیری از شهدا نیاز امروز کشور است

گروه اجتماعی - امام جمعه اردبیل گفت: ما در عرصه کنونی به الگوگیری از شهدا نیاز داریم تا بتوانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.

الگوگیری از شهدا نیاز امروز کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روزگذشته، ۲۲ آبان‌ماه در جلسه درس اخلاق دانشگاهیان در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس هویت ملت ایران و شناسنامه ماست و باید قدردان تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهدایی باشیم که عزت و شرف را به این کشور ارمغان آوردند.
وی با تاکید بر ترویج آرمان‌های شهدا بین نسل جوان بیان کرد: شهدای والامقام تا پای جان و با تمامی وجود از کشور دفاع کردند و امروز بزرگترین الگو برای اعتلا و توسعه کشور به‌شمار می‌روند که می‌توانیم با توجه به این موضوع عمران و آبادانی هر چه بیشتر را برای کشور فراهم آوریم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا نسل جوان با رشادت‌ها، تدبیر و درایت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدای والامقام آشنا شوند، افزود: ما در عرصه کنونی به الگوگیری از شهدا نیاز داریم.
عاملی تصریح کرد: دشمنان با موضوعاتی فریبنده نظیر اینکه ملت‌های بزرگ آثار جنگ را از بین می‌برند و با خاطره جنگ خاطر مردم را مکدر نمی‌کنند به دنبال شبهه‌افکنی هستند، اما این حرف بی اساس است چرا که در کشور‌های پیشرفته نظیر روسیه هزینه زیادی برای ایجاد موزه جنگ شده است تا نشانه‌های مقاومت یک کشور به نمایش گذاشته شود.
امام جمعه اردبیل با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) در ماه ربیع‌الاول گفت: خود پیامبر فرموده‌اند که خداوند انسانی بالاتر از من خلق نکرده است و معراج پیامبر یک مدرسه است و باید به این مسائل بپردازیم.
وی از مهم‌ترین اختلافات اسلام با تمدن غرب را کمال‌گرایی و سوق دادن انسان به کامل شدن دانست و اظهار کرد: ما بر سر تعاریف اختلاف داریم به طوری که در تعاریف تمدن غرب وارد بحران‌های اخلاقی قبل از ظهور شده‌ایم، فردی که صبح با ایمان است، ولی شب کافر و بی‌ایمان شده است.
انتهای پیام

captcha