منابع کتابخانه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان باشد
کد خبر: 3763844
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

منابع کتابخانه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان باشد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با تأکید بر لحاظ کردن نیاز‌های مخاطبان کتاب و کتابخوانی در منابع کتابخانه‌ها، اظهار کرد: در ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی نیازسنجی مخاطبان مورد توجه باشد.

منابع کتابخانه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان باشد

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان سه‌شنبه، 22 آبان در جمع خبرنگارن، گفت: باید نیازسنجی را در کتابخانه‌های مشارکتی استان در اولویت قرار داد تا کتب کاربردی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت لحاظ کردن نیازهای مخاطبان کتاب در منابع کتابخانه‌ها، تصریح کرد: کتب کتابخانه‌های مشارکتی باید مطابق با نیاز جامعه هدف تامین شود.
طهماسبی با ذکر این مطلب که کتب مراکز مشارکت کننده باید بر حسب نیاز آن مجموعه تامین گردد تا تاثیر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ملموس و محسوس باشد، تصریح کرد: این‌که مخاطب ما به‌طور مثال در مراکز درمانی چه کسانی هستند، چه نیازهای مطالعاتی دارند، در چه بازه زمانی فرصت مطالعه دارند و کاربرد منابع در اختیار آنان چیست، مسائلی است که باید در کتابخانه‌های مشارکتی مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان هفته کتاب لرستان را ظرفیتی عظیم و توسعه‌گرایانه برای استان دانست و با ذکر این مطلب که باید از ظرفیت هفته کتاب بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم، اضافه کرد: امیدواریم در هفته کتاب، ضمن معرفی ظرفیت‌های موجود نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، در ترویج و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه لرستانی به‌درستی عمل کنیم، در این‌صورت شاهد رشد و بالندگی اجتماعی و توسعه همه‌جانبه لرستان خواهیم بود.
گفتنی است، آئین گرامیداشت هفته کتاب لرستان، هم‌زمان با سراسر کشور، از 24 آبان تا یکم آذر، در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha