صدای اذان؛ پرتماس‌ترین موضوع مردم تهران با امور مساجد
کد خبر: 3763845
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
حسینی مجد خبر داد:

صدای اذان؛ پرتماس‌ترین موضوع مردم تهران با امور مساجد

گروه جامعه ــ مدیر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعتراض به کم یا زیاد بودن صدای اذان را دلیل بیشتر تماس‌های مردم تهران با مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام و اظهار کرد: خانم‌ها هم از بی‌توجهی به آنها در مساجد اعتراض دارند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی مجد، مدیر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با ایکنا؛ به فعالیت‌های بخش سامانه مردمی مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره و اعلام کرد: بیشترین مسئله‌ای که مردم استان تهران در خصوص آن دغدغه داشته و با این سامانه تماس گرفته‌اند شکایت از صدای کم یا زیاد پخش اذان بوده است.

وی 16 درصد تماس‌های مردمی با این مرکز را مربوط به صدای اذان مساجد عنوان و اظهار کرد: اعتراض به عدم رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی، نظافت داخل مسجد و شکایت از خادم مسجد نیز جزو شکایات مردمی با درصد بالا است. هفتمین مورد شکایت نیز مربوط به بسته بودن در مساجد است که 5 درصد شکایات را به خود اختصاص داده‌است.

حسینی مجد از برقراری حدود 700 تماس طی یک سال با این سامانه خبر داد و گفت: این تعداد تماس‌ها نشان دهنده دغدغه‌مندی مردم در خصوص مساجد است و جالب اینکه دوازدهمین مورد شکایت صورت گرفته اعتراض بانوان نسبت به عدم توجه به آنها در مساجد است که موقعیت محل اقامه نماز ویژه بانوان عموم اعتراض‌ها را شامل می‌شود.  

وی بیشترین اعتراض‌ها در خصوص ائمه جماعات را مربوط به حضور نامنظم و کم رنگ امام جماعت اعلام و اظهار کرد: شکایت از عدم برگزاری نماز صبح در مساجد نیز جزو شکایات متعدد بوده است.

مدیر نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص نحوه استفاده از این آمارها در مدیرت مساجد، گفت: این آمارها در آموزش ائمه جماعات به کار گرفته می‌شود و مطالبات مردم به همه ائمه جماعات انتقال داده مي شود.

وی افزود: پس از دریافت شکایت‌های مردمی ناظران به مساجد رفته و مسئله را بررسی می‌کنند و حتی در صورت تأیید و لزوم پس از تذکر ممکن است امام جماعت آن مسجد تغییر پیدا کند.

حجت‌الاسلام حسینی مجد از دریافت پیشنهادهای مختلف در خصوص مساجد توسط این سامانه نیز سخن گفت و اظهار کرد: پیشنهاد‌ها و انتقادها جمع‌بندی و در کلیت اداره مساجد مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه مربوط به مساجد استان تهران است اما بعضاً مردم از سایر استان ها نیز با آن تماس می‌گیرند، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که وجود سامانه ارتباط مردم با مسئول مساجد در همه استان‌ها لازم است. مسئولیت‌ رسیدگی به امور مساجد هر استان بر عهده امام جمعه آن استان است. البته برای ایجاد این سامانه زیرساخت لازم است چرا که اگر مخاطب با این شماره تماس بگیرد ولی نتیجه‌ تماس خود را مشاهده نکند ناامید می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ برای برقراری تماس با مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد و ارائه پیشنهاد و یا انتقاد در خصوص مساجد محل خود می‌توانید به آدرس http://www.masjed.ir/fa/allsaite   مراجعه کرده و یا با شماره ٦١٩٤٣ تماس بگیرید.

انتهای پیام

captcha