کتاب‌خوانی رو به بهبود است/ نقش کتابخانه‌ها در افزایش سرانه مطالعه
کد خبر: 3763913
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

کتاب‌خوانی رو به بهبود است/ نقش کتابخانه‌ها در افزایش سرانه مطالعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ در یک سال گذشته با برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای و همچنین معرفی کتاب‌هایی در قالب طرح «کتاب‌خوان ماه» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی، سطح کتاب‌خوانی رو به بهبود است.

سیما یوسفی، کتابدار کتابخانه پیامبر رحمت(ص) شهرستان میانه در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ درباره فعالیت‌های این کتابخانه، گفت: عضوگیری و تبلیغ در بین خانواده‌ها برای آشنایی با کتابخانه در سطح شهر و برگزاری جلسات نقد کتاب برای آگاهی با محتوای کتاب، جمع‌خوانی، نشست‌های کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای کتاب‌خوان از جمله فعالیت‌هایی است که در کتابخانه پیامبر رحمت(ص) صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فضای کتاب‌خوانی حاکم بر جامعه، عنوان کرد: فضای کتاب‌خوانی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود. لذا، در یک سال گذشته با برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای و همچنین معرفی کتاب‌هایی در قالب طرح «کتاب‌خوان ماه» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی، سطح کتاب‌خوانی رو به بهبود است.

کتابدار کتابخانه پیامبر رحمت(ص) بیان کرد: ما هر چقدر کودکان، نوجوانان و جوانان خود را با فرهنگ کتاب‌خوانی و پیشینه غنی آن آشنا کنیم، به همان میزان می‌توانیم خود را در برابر هجمه‌های دشمنان حفظ کنیم. حضور در مدارس و ارتقای آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و دعوت از آن‌ها برای شرکت در جلسات نقد کتاب ما را در رسیدن به اهداف یاری می‌کند.

وی افزود: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در قالب نشست‌ها، قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نقد کتاب و همچنین همکاری با سایر ادارات فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی با برگزاری مسابقات اینترنتی و پیامکی می‌تواند عموم را در سطح شهرستان ترغیب به مطالعه کند که این امر در سطح شهرستان ما به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.

این کتابدار با اشاره به تأثیر مثبت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در اقبال عمومی به کتاب و مطالعه، بیان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تأثیر به‌سزایی در سطح فرهنگی منطقه ما داشته و دارد. به‌دلیل اعتقاد و ایمانی که مردم ایران و شهر ما به امام رضا(ع) دارند، برگزاری این جشنواره‌‌ها و منابع معرفی شده که در تمام کتابخانه‌های عمومی موجود است، کودکان، نوجوانان و جوانان را ترغیب به مطالعه و آشنایی با سبک زندگی این امام معصوم می‌کند.

وی در پایان گفت: در طرح «کتاب‌خوان ماه» نیز از آنجا که این کتاب‌ها متناسب با سلایق اقشار مختلف و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع انتخاب می‌شود، خانواده‌ها ترغیب می‌شوند که در جلسات نقد و بررسی این آثار در کتابخانه‌ها، شرکت کنند و از محتوای کتاب‌ها آگاهی پیدا کنند. من به‌عنوان یک کتابدار امیدوارم پرچم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنان و مانند همیشه در امر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بالا باشد.

حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

captcha