رونمایی جلد دوم کتاب «بلدچی» در لرستان
کد خبر: 3763946
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

رونمایی جلد دوم کتاب «بلدچی» در لرستان

گروه فرهنگی ـ جلد دوم مجموعه خاطرات دفاع مقدس استان لرستان به نام «بلدچی» که یکی ‎از بزرگ‎ترین خاطره‌نگاری‌‎های دفاع مقدس به‌شمار می‎رود چهارشنبه، ۲۳ آبان‌ در خرم‎آباد رونمایی شد.

رونمایی جلد دوم کتاب «بلدچی» در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، جلد دوم مجموعه خاطرات دفاع مقدس استان لرستان به نام «بلدچی» که یکی ‌از بزرگ‎ترین خاطره‌نگاری‌‎های دفاع مقدس به‌شمار می‎رود طی مراسمی که روز چهارشنبه، ۲۳ آبان‌ماه جاری با حضور مقامات حوزه هنری و مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، رئیس حوزه هنری لرستان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر لرستان در تالار ماه حوزه هنری لرستان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‎امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در این مراسم به ماندگاری برخی فرهنگ‌ها اشاره کرد و گفت: برای ماندگاری هر فرهنگ باید آیین‌ها و مناسک مختص به آن را درست کرد این در حالی است که تعزیه‌خوانی، مداحی و زنجیرزنی از مناسک عاشورا است.
در ادامه این مراسم گروه نمایش واحد حوزه هنری لرستان به اجرای نمایش «بلدچی» برگرفته از خاطرات اسماعیل سپهوند پرداختند.

معرفی کتاب بلدچی
کتاب «بلدچی» نخستین روایت بلند دفاع مقدس استان لرستان، به قلم و روایت‌گری «اسماعیل سپهوند» است که در این کتاب، نویسنده خاطراتش را از هشت سال دفاع مقدس بازگو می‌کند تا این خاطرات ارزشمند برای آیندگان به یادگار بماند.
جلد اول کتاب «بلدچی» در تیراژ سه هزار نسخه، آذر‌ماه سال ۹۵ منتشر و با استقبال کم‌نظیر مردم روبه‌رو شد که این استقبال سبب شد تا جلد دومش نیز در تیراژ ۲۵۰۰ نسخه به چاپ برسد.
همچنین جلد سوم و چهارم این کتاب ارزشمند نیز توسط «اسماعیل سپهوند» نگارش شده و آماده چاپ است.جلد اول کتاب روایت‌گر خاطرات نویسنده از دوران کودکی تا سال ۱۳۶۴ است و در جلد دوم نیز به خاطراتی که از سال ۱۳۶۵، یعنی سه عملیات مهم «حاج عمران»، «کربلای چهار» و «کربلای پنج» که رزمندگان لرستانی نقش مهمی در آن‌ها داشته‌اند و در ذهن ایشان به یادگار مانده، پرداخته شده است.
علت نامگذاری کتاب «بلدچی»، مسئولیت نویسنده در دوران حضورش در مناطق جنگی است؛ چراکه وی در گروه اطلاعات و عملیات حضور داشته و و پس از شناسایی منطقه، نیرو‌های پیاده را برای انجام عملیات به آن‌جا هدایت کرده است.

انتهای پیام

captcha