برگزاری جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در یادمان جبار باغچه‌بان
کد خبر: 3763948
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

برگزاری جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان در یادمان جبار باغچه‌بان

گروه هنر ــ مراسم جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان، فردا، پنجشنبه 24 آبان‌ماه، بر سر مزار مرحوم جبار باغچه‌بان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آغاز مراسم جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان فردا پنجشنبه، 24 آبان‌ماه با حضور هنرمندان و مسئولان تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان و همچنین مسئولان و مدیران شهرداری تهران و منطقه شهر ری بر سر مزار مرحوم جبار باغچه‌بان برگزار می‌شود.

این مراسم فردا صبح ساعت 10 در شهرری (منطقه 20 تهران)، جنب نقش برجسته چشمه‌علی و بر سرمزار مرحوم جبار باغچه‌بان آغاز خواهد شد.

اردشیر صالح‌پور؛ قائم‌مقام دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان درباره دلایل برگزاری این مراسم گفت: بر‌اساس پژوهش‌های به‌عمل آمده میرزا جبار عسگرزاده که او را با نام جبار باغچه‌بان می‌شناسیم، فعالیت‌های خود در زمینه تئاتر کودک را سال 1296 یا 1297 در شهر مرند آذربایجان آغاز کرده بود و همین تاریخ به‌عنوان منشأ تئاتر کودک در ایران قلمداد شده است و به همین مناسبت این مراسم را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: کتاب خودنوشت که شرح زندگی جبار باغچه‌بان بوده و از سوی فرهنگ‌سرای ارسباران منتشر شده است نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.

یادآور می‌شود، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی از 28 آبان تا 4 آذر‌ماه در شهر تاریخی همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha