مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3763953
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
27 آبان‌ماه؛

مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی در گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی در استان گیلان به همت دانشگاه جامع و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی- کاربردی در گیلان برگزار می‌شود

علی رهنما، سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اولین دوره از مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور با موضوعات مرتبط با اهداف، مأموریت‌ها و رسالت‌های این دانشگاه، سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: به دنبال استقبال دانشجویان دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی کشور از برگزاری اولین دوره این مسابقات مرحله کشوری آن با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان برگزار شد.

رهنما گفت: امسال نیز توفیق شد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دومین دوره مسابقات درون دانشگاهی مناظره دانشجویی دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی کشور با محوریت مهارت، کارآفرینی و اشتغال با هدف نهادینه کردن فضای علمی، منطقی و اخلاقی دانشجویی و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی بین آنان و همچنین توسعه گفتمان مهارت آفرینی در جامعه، با جدیت بیشتری برگزار شود.

سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان گیلان تصریح کرد: پس از تشکیل جلسات برنامه‌ریزی و سیاستگذاری این مسابقات و نهایی شدن دستورالعمل آن، فراخوان این مسابقات به واحدهای استانی و مراکز آموزشی علمی کاربردی سراسر کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: مرحله استانی این مسابقات در استان گیلان نیز با همت دانشگاه جامع و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان و به میزبانی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی رشت در قالب 8 تیم از مراکز سطح استان 27 تا 29 آبان‌ماه برگزار و تیم‌های منتخب استانی در مسابقات کشوری از 24 لغایت 27 آذرماه در استان یزد به رقابت خواهند پرداخت.

رهنما، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد فضای با نشاط و مؤثر جهت گفت‌وگو و تعامل دانشجویان با یکدیگر عنوان کرد و گفت: بالابردن مهارت‌های ذهنی، کلامی، استدلالی و کار تیمی بین دانشجویان، ایجاد فضای نقد عالمانه و منصفانه در حوزه کسب و کار، گفتمان سازی مهارت ورزی، کارآفرینی و اشتغال و نقش دانشگاه‌های نسل سوم در ایجاد آن از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات می‌باشد.

سرپرست فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان گیلان بیان کرد: در مرحله استانی جهت آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با روش‌های مناظره، گزاره‌های انتخابی به‌صورت عمومی از مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطرح شده‌اند اما در مرحله کشوری تیم‌های برگزیده به بحث پیرامون گزاره‌های تخصصی و مرتبط با اشتغال مهارت ورزی و مسائل پیرامونی می‌پردازند.

وی در پایان گفت: در هر مسابقه دو تیم چهار نفره در مورد گزاره هایی طبق جدول از پیش اعلام شده در فرصت های زمانی ۶ دقیقه جهت مقدمه و بیان مسئله، ۳ دقیقه جهت سؤال چالشی، ۳ دقیقه جهت پاسخگویی و ۴ دقیقه جهت نتیجه گیری و جمع بندی به ترتیب به مناظره خواهند پرداخت. هیئت داوران از اعضای هیئت علمی و صاحب‌نظران دانشگاه های علمی کاربردی و جهاددانشگاهی استان هستند و براساس ۲۸ آیتم به توانایی تیم ها در استدلال و فن بیان، رعایت اصول و اخلاق مناظره، توجه به فرایندهای علمی، منطقی و مستدل، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث و خلاقیت ایشان امتیاز خواهند داد.

انتهای پیام

captcha