تجلیل از ۴۰ مربی قرآن زابل
کد خبر: 3763959
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
در همایش یاوران وقف صورت گرفت؛

تجلیل از ۴۰ مربی قرآن زابل

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زابل گفت: در همایش یاوران وقف که صبح امروز در شهرستان زابل برگزار شد، از ۴۰ مربی قرآن که در ترویج سنت حسنه وقف گام برداشته و در قالب طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیز همکاری داشتند، تجلیل شد.

تجلیل از 40 مربی قرآن زابل

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زابل‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در همایش یاوران وقف که صبح امروز در شهرستان زابل برگزار شد، از 40 مربی قرآن که در ترویج سنت حسنه وقف گام برداشته و در قالب طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیز همکاری داشتند، تجلیل شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زابل اظهار کرد: در قرآن کریم آیه‌ای که صریحاً دلالت بر وقف داشته باشد، نیست، اما از مفاهیم برخی آیات و همچنین سیره ائمه اطهار(ع) می‌توان پی به اهمیت وقف برد.
وی افزود: خداوند در آیه 46 سوره مبارکه کهف می‌فرماید «الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا»، مال و فرزندان زینت زندگانی دنیایی هستند ولکن، اعمال صالح که تا قیامت باقی است، نزد پرودگار بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است؛ در این آیه یکی از مصداق‌های باقیات صالحات، می‌تواند وقف باشد.
بامری بیان کرد: اگر بتوانیم واقفان را هدایت و راهنمایی لازم انجام دهیم که وقفشان را بر اساس نیازهای روز جامعه انجام دهند، این وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایی که واقفان نسبت به آن اقدام به وقف می‌کنند ارزشمند است، گفت: با این وجود امروزه در جامعه نیازهای بسیار حساسی وجود دارد که باید نسبت به این موارد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه زابل افزود: همایش یاوران وقف امروز در شهرستان زهک نیز برگزار می‌شود و در آن از 10 مربی قرآن طرح تربیت حافظان و قاریان این شهرستان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha