نیت واقفان پس از انقلاب به روزرسانی شد
کد خبر: 3763967
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

نیت واقفان پس از انقلاب به روزرسانی شد

گروه فرهنگی - کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از افزایش اقبال مردم به موضوع وقف، پس از پیروزی انقلاب تاکنون خبر داد و گفت: پس از انقلاب، وقف در زمینه‌هایی همچون درمان بیماران صعب‌العلاج، گسترش برنامه‌های قرآنی، ساخت مدرسه و... به روزرسانی شده است.

افزایش اقبال مردم همدان به وقف

به گزارش ایکنا از همدان، امیر مهدوی کارشناس مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت وگو با ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پس از انقلاب وقف ها به روز رسانی شدند افزود: پیش از پیروزی انقلاب عمده وقف ها در حوزه روضه خوانی اباعبدالله و ائمه اطهار بود اما پس از انقلاب در زمینه های دیگری همچون درمان بیماران صعب العلاج، گسترش برنامه های قرآنی، ساخت مدرسه و... نیز به این برنامه ها افزوده شد.
وی تاکید کرد: بهترین موقوفه موقوفاتی هستند که متناسب با نیاز روز جامعه باشد، به همین منظور دفتر مشاوره ای در اداره کل تاسیس شده تا واقفین را با نیازهای روز جامعه آشنا کند.
وی با بیان اینکه ما وظیفه اجرای امینانه نیات واقفین را داریم افزود: از محل موقوفات مردمی و درآمدهای آنان اشتغالزایی انجام شده و در حقیقت با وقف های انجام شده اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.
وی ادامه داد: از محل وقف، بخش 32 تخت خوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر، اشتعالزایی ایجاد و افراد بسیاری به فعالیت مشعول شدند.
مهدوی تاکید کرد: همه مردم می‌توانند از سنت حسنه وقف استفاده و از اجر و ثواب آن بهره مند شوند، افرادی که توان زیادی برای موقوفات بزرگ ندارند نیز می توانند با استفاده از وقف های مشارکتی با دیگر واقفین همکاری کرده و نیاز برخی از نیازمندان را برطرف کنند.
وی در پایان گفت: بهترین راهکار فرهنگ سازی وقف تبلیغ و اطلاع رسانی است که اصحاب رسانه و روزنامه نگاران باید به این امر بپردازند.
انتهای پیام

captcha