آغاز به‌ کار كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» در شیراز
کد خبر: 3763972
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

آغاز به‌ کار كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» در شیراز

گروه اجتماعی ـ كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در شیراز آغاز به كار كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه كنگره بین‌المللی «سلامت برای صلح» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی شب گذشته، 22 آبان‌ در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد.
محمدهادی ایمانیه، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس این كنگره در این مراسم تاکید کرد که با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که ایرانی همواره صلح‌طلب و خواهان و سردمدار آشتی و مخالف ظلم به دیگران بوده است.
وی با بیان اینكه جنگ و نابرابری میلیون انسان را قربانی و میلیون‌ها نفر به‌ویژه زنان و كودكان را با سوء تغذیه رو به‌رو كرده است، افزود: به حقیقت دین، اسلام و جمهوری اسلامی در دنیا ایران ظلم شده است.
رئیس كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح ادامه داد: امروز متجاوزان دنیا با همكاری سران دنیاطلب منطقه جان انسان‌ها را می‌گیرند و جنگ‌های نیابتی راه انداخته‌اند.
ایمانیه با بیان اینكه اطلاع و آگاهی جامعه علمی ایران و دنیا و كسانی که می‌توانند با حضور و نفوذ خود به تسریع در خاتمه دادن جنگ‌ها كمك كنند، اندک است، گفت: متاسفانه به دلیل كم‌اطلاعی كمتر به وظیفه انسانی خود عمل كرده‌ایم كه امید است برگزاری این همایش دلیلی متقن بر توجه و پیگیری‌های اقشار مختلف پزشكی در این باره شود.
مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها تأکید کرد: با ایجاد و فعال شدن دبیرخانه دائمی کنگره سلامت برای صلح، تلاش شود تا پیام این سمینار به همه دنیا مخابره شود.
حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان كرد: در حالی این كنگره به میزبانی شیراز برگزار شده كه به شدت نیازمند رأفت، اخوت و دوستی در جهان هستیم.
وی با بیان اینكه صلح یك بحث بین‌رشته‌ای همگانی و از مقوله نیازمندی‌هاست، گفت: طب و طبیبان نقش بی‌بدیلی در ترویج فضای صلح و آرامش بر فضای جسم انسانها دارد.
نادگران با تأكید بر اینكه توجه توأمان به سلامت جسم و جان عقاید خرافی محیط‌های انسانی را می‌زداید و قوام جامعه را به دنبال دارد، گفت: صلح و سلامت جسم مانع از سستی مردمان می‌شود.
انتهای پیام

captcha